Författare Ämne: Fulaste bilen  (läst 80103 gånger)

kas

  • Gäst
SV: Fulaste bilen
« Svar #45 skrivet: ons 21 nov 2007 23:55:29 »
 När jag var knutte då körde vi på tid en viss runda i stan, vi hade som regel 350-500cc fyrtakt, de vanliga engelska maskinerna, och dom hördes så egentligen var det värre för "normala pers" om det kom en bil i ett gathörn, men visst gick det både 100 och mer i gatkorsningarna tills poliserna dök upp och då bar det iväg ut från stan...Nuförtiden laddar jag med lustgas så det kan gå i 300 om det inte är för tätt med bilar, och inte är jag nå kink med vilken sida jag kör om på, man får ta ett år i taget tills vidare, men nog har man skrämt piss i byxorna på bra många.
 BT frågade om mek.rutin...Jag har till och med gjutit vevstakslager och svarvat och skavt in, slipat vevslängar med olja o smärgelduk, det är bara att kolla med micrometer att allt blir runt! jag har jobbat på Ford Bergengren Ulvsunda 60-talet,allt frånslutlev.-framvagnsinställn.balans. så nog har kört både Lincoln och Thunderbird, men aldrig en Jagga E-Type! Tog en annan riktlinje sedan, men man måste ha det i händerna.. ;) 
 Jamen det är nån som kollar på dragspelena, och det brukar ofta den som nekar!!!
« Senast ändrad: ons 21 nov 2007 23:57:01 av kas »

Solvargen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #46 skrivet: tor 22 nov 2007 01:11:29 »
Måhända är det kas som tar sig en liten tur på hojen. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ShacMAn_HK8

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #47 skrivet: tor 22 nov 2007 09:37:05 »
Ja instrumentpanelen på en Ducati 998 ser ut så va? :)  Vilken ära att ha Ghostrider i vårt lilla forum :)
Det är ett fint alibi för G. att vara en dragspelande fabjoj i 70-årsåldern :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Fulaste bilen
« Svar #48 skrivet: tor 22 nov 2007 09:48:49 »
 Man får ha ett "motto", man ska inte torska, oavsett om är full eller...Det är som att stå vid skyltfönstret sen man slagit sönder rutan o snuten kommer...Bakdäcket får bytas rätt ofta, så jag rekommenderar "helikopter"!!! ;D

Solvargen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #49 skrivet: tor 22 nov 2007 16:01:24 »
Om man ska va ärlig, så satt man faktiskt med hjärtat i halsgropen när man tittade på ghostrider snutten. Egentligen förstår jag nog inte riktigt varför någon vill utsätta sig och andra för såna risker. Ska man vara ärlig hade det väl räckt med att någon framför hade bytt fil lite snabbt och slarvigt så hade smällen varit oundviklig.

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #50 skrivet: tor 22 nov 2007 21:50:50 »
Helt vansinnigt. Jag är glad att jag inte var en trafikant på den vägen just då. Medelhastigheten hos "idioten" var 272 km/h... Sinnessjukt.

Jag kan inte förstå att någon tycker det är "ballt".

Är det farten som tjusar? Då finns det bättre ställen än allmän väg. Eller vad handlar det om?


kas

  • Gäst
SV: Fulaste bilen
« Svar #51 skrivet: tor 22 nov 2007 23:20:19 »
 Vojne,vojne, alla såg väl att det var en ombyggd snöscoter, och inte gick de där så fort, men den måste ju bli knölig att köra med bandmatta och de där små hjulen fram! Risken är väl att folk inte hör när den kommer...Det ska vara öppna "rör" om man ska bränna på, då är det inte många som står ivägen...Körde till Ö-vik en vinterkväll med bil, kom mot Oringebackarna så var omöjligt att komma förbi en gubbe, efter en km. klippte jag förbi på höger sida, men då fick han fart på kärran och skulle jaga mig, haha, ja herre gud såna jävla typer man kan träffa på...Typiskt klyktattare är att, ska dom svänga höger av vägen så går dom först ut i vänstra filen fast dom blinkar höger...man kan tro att dom kör häst med fyrhjulsvagn. 8)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #52 skrivet: tor 22 nov 2007 23:26:23 »
det kom in en film till efter snöskotern, kolla den  :-*
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Fulaste bilen
« Svar #53 skrivet: fre 23 nov 2007 00:10:17 »
 Han körde ganska smidigt, han gjorde fina strykare nåra ggr. allt för filmen...man måste känna farten på fordonen framför sig per automatic, i de farterna förvrängs synintrycket till att vägen blir smal på avstånd och bred närmast, onormalt...Nu var han på motorvägen Sto-Ups. så det var nog ingen fara för handen sa "bonn" när han högg sig i foten!!
 Jag upplever sämst att ha en bil bakom som ska titta på cykeln, eftersom det kan uppstå ett läge att jag måste tvärnita, då blir jag överkörd bakifrån, har varit nära nåra ggr. ska man ligga 10m bakom om den framförvarande måste bromsa, då får man en läxa för livet! så trots att jag brukar "elda" så släpper jag inte backspeglarna,det har räddat mig nåra ggr. Det finns de som kör fortare... ;D

kas

  • Gäst
SV: Fulaste bilen
« Svar #54 skrivet: fre 23 nov 2007 09:56:06 »
 Apropå fartfilmer så var Stina Dabrowski i frankrike och skulle göra ett program om en vinodlande greve...När hon står med teamet och en värdinna så ser kameramannen en dammpelare långt bort, så han filmar, den närmade sig med en rasande fart till slottet...Väl framme så kliver en herre ur en stor amerikanare, som visade sig vara greven ensam, han körde själv. Lite chockad frågar Stina: Är det inte farligt att köra så där fort, tänk om det händer en olycka? Greven svarade: Ju fortare man förflyttar sig mellan två platser, ju mindre är chansen att man råkar ut för en olycka!! Då var greven bara 96 år, de ni... ;)

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #55 skrivet: mån 8 sep 2008 19:06:06 »
Räknas denna? ;)

Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

guygil

  • Gäst
SV: Fulaste bilen
« Svar #56 skrivet: tis 9 sep 2008 09:56:06 »
Som jag ser det så är den i särklass fulaste bilen Ford Edsel

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #57 skrivet: tis 9 sep 2008 18:58:06 »
Det fick jag ju googla fram täänker du på modellen med denna front?

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:58_edsel_pacer.jpg
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #58 skrivet: tis 9 sep 2008 20:14:08 »
Så här står det på susning.nu om Ford Edsel: (http://susning.nu/Edsel)

"Edsel var ett nytt bilmärke från Ford som introducerades år 1958. Projektet hade föregåtts av stora marknadsundersökningar några år innan, och beräknades bli en succé. Namnet Edsel fick bilen efter Henry Fords son, Edsel Ford. Just namnet var en omtvistad sak, då Edsels änka inte "ville se namnet på miljontals navkapslar". Därför hyrdes en poet in, som gav namnförslag som "Turcotinga" och "Utopian turtletop", vilka av förklarliga skäl inte passade så bra, så det blev i alla fall Edsel.
Edsel var tänkt att fylla gapet mellan Ford och Mercury, som var Fords mellanprismärke. Karosserna delades med dessa märken, men Edsel hade en egen formgivning som gav bilen ett högst personligt utseende. Även invändigt var Edsel avancerad, med en automatlåda som styrdes med tryckknappar i rattcentrum, samt en hastighetsmätare av typen "badrumsvåg".

Men starten blev allt annat än lyckad. De nya bilarna visade sig hålla miserabelt dålig kvalitet! Dessutom så krympte efterfrågan på nya bilar, speciellt i det segment som Edsel låg i, som varit så stort och växande några år tidigare, när marknadsundersökningarna gjordes. Många hävdar att Edsel floppade på grund av sin design, men det är fel. När bilen kom fick den beröm för sin design, som faktiskt tillhör de mer välbalanserade hos amerikanska bilar i slutet på 50-talet, och det var först efter att kvalitetsproblemen uppdagades som man började skämta om Edsel, att frontpartiet liknade en vagina eller toalettsits.

Ã…r 1959 tonades designen ned något och Edsel-programmet skars ned. Försäljningen fortsatte ändå att sjunka. En årsmodell 1960 presenterades, men den blev mycket kortlivad. Redan sent år 1959 så lades Edsel ned. Den sista årsmodellen fick en helt ny front som liknade den som satt på Pontiac, och som ingen längre kunde associera till ett kvinnligt könsorgan, vilket många belackare ansåg om 1958-59 års design, och inte hjälpte ju det... Programmet var kraftigt nedskuret. 1960 års modell tillverkades inte i många exemplar. Ford hade inte råd att förlora pengar på Edsel längre. Därför blev detta märke endast två år gammalt.

Idag, när seriösa renoveringar har fått bukt med kvalitetsproblemen, så är Edsel en uppskattad samlarbil som värderas högt."
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

guygil

  • Gäst
SV: Fulaste bilen
« Svar #59 skrivet: mån 15 sep 2008 15:31:58 »
Exakt. Den fronte har enligt vissa likheter med något heeeelt annat som inte ska nämnas i detta forum...