Författare Ämne: Fulaste bilen  (läst 80043 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #60 skrivet: mån 15 sep 2008 17:48:19 »
Jag tror det nämndes i citatet från Susning ovan :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #61 skrivet: mån 15 sep 2008 19:23:02 »
Ja det gjorde det. Fast just det ordet som står i det citatet tycker jag låter vackert :-[. Hmm nu kom jag från ämnet för denna tråden ::) :-[
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #62 skrivet: mån 15 sep 2008 19:42:34 »
ja, gå nu raskt tillbaka till att tänka på hästkrafter, antal cylindrar och fula bilar :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Fulaste bilen
« Svar #63 skrivet: mån 15 sep 2008 20:32:33 »
Som jag ser det så är den i särklass fulaste bilen Ford Edsel

DEN DÄR meningen har jag hört förr upprepas under många år tid. DET var nostalgi för mig på hög nivå...

guygil

  • Gäst
SV: Fulaste bilen
« Svar #64 skrivet: mån 15 sep 2008 21:01:15 »
Hej Ada

Det stämmer att det stod i tidigare inlägg vilket jag missade vid min genomläsning :-\

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #65 skrivet: sön 30 nov 2008 21:59:08 »
Öhepp,hepp,hepp...märkligt nog har några av bilhistoriens värsta missfoster inte nämnts
här ännu.Kanske har läsekretsen förträngt att det en gång fanns nåt som hette Yugo,Datsun 120 Y och den här godingen som även ståtade med något så ovanligt som fyrkantig ratt.En Austin Allegro Estate:

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #66 skrivet: sön 30 nov 2008 23:34:58 »
Datsun 120Y var väl inte så vansinnigt ful? Tycker den såg ut som japanska bilar gjorde i mitten på 70-talet.
En kompis hade faktiskt en coupé, i samma färg som den på bilden, men du milde jävel vilken rostburk det var!
Bilden länkad från http://uk.geocities.com/autoliteraturecollector/cars/Datsun.1974.120Y.coupe.gb.jpg


brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #67 skrivet: sön 30 nov 2008 23:46:39 »

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #68 skrivet: mån 1 dec 2008 18:11:20 »
För att kunna bygga snygga bilar måste man nån gång göra fula också,tydligen.Idag är det finansiell oro och allmän osäkerhet som gör att tillverkarna blir stående med hela sin produktion.Det var inte brist på pengar hos de tilltänkta kunderna som gjorde att Aston Martin blev stående med den här skapelsen.Sannolikt var det däremot inte så många som hade den självsäkerhet och inre styrka som krävdes för att våga.

Aston Martin Bulldog:

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Fulaste bilen
« Svar #69 skrivet: mån 1 dec 2008 18:17:02 »
Datsun 120Y var väl inte så vansinnigt ful? Tycker den såg ut som japanska bilar gjorde i mitten på 70-talet.
En kompis hade faktiskt en coupé, i samma färg som den på bilden, men du milde jävel vilken rostburk det var!
Bilden länkad från http://uk.geocities.com/autoliteraturecollector/cars/Datsun.1974.120Y.coupe.gb.jpg



Tack för att du invände, en sådan datsun 120 y coupe har jag nämligen rattat i min ungdom. Tillika en datsun hm... 180 någonting? Combi. Den bästa bilen jag har haft näst efter Malte som minsann var en Audi 80. Tror att jag införskaffade den första datsunen strax efter malte... nä förrästen. DET gjorde jag inte. DÃ… hade jag den absolut fulaste bilen som finns i mannaminne, en Opel Manta Sport någonting... hade nog några nuffror längst bak i modellbeteckningen. Jag lovar och svär på heder och samvete att den var minst lika ful som någon av mina datsunar, men datsun hade fördelen av att vara minst lika pigg och dricka hälften så lite bensin. Men, jag kanske skall tillägga att jag gillade min manta just för att den var så anskrämlig, på samma sätt som mina datsunar!  ;D Har man ett avvikande skönhetsideal så har man!
« Senast ändrad: mån 1 dec 2008 18:21:38 av kikarbara »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Fulaste bilen
« Svar #70 skrivet: mån 1 dec 2008 18:20:59 »
Det finns nog bara två riktigt fulsnygga bilar jag har haft på önskelistan i alla alla år men tyvärr blev det aldrig någon sådan (mest pg exet som totalvägrade, han kunde gå långt men inte hur långt som helst) nämligen en barracuda eller en anglia med rutan åt fel håll.

Hm, min gamla dkw var inte för vacker heller... hm, jag har nog haft ett par riktigt räliga ök när jag tänker efter, tror att jag skall försöka hitta mitt gamla bilalbum...

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #71 skrivet: mån 1 dec 2008 18:22:26 »
Ooooo en Anglia..sjunker i minnen o leeeeeeeeeeeeeeeeeeerrr

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Fulaste bilen
« Svar #72 skrivet: mån 1 dec 2008 18:26:34 »
Ooooo en Anglia..sjunker i minnen o leeeeeeeeeeeeeeeeeeerrr

Jamen de är ju bara för söta!! Jag ville ha en rooosa anglia med svarta fartränder, men det fick jag ingen. Jag är ytterst ytterst sur! Som om det skulle vara för mycket begärt?  ::)

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #73 skrivet: mån 1 dec 2008 18:43:51 »
Nåväl,den som vill tycka om den där japanska tvålkoppen får naturligtvis göra det.
Såhär tyckte bl a australiensarna om den:

www.webtrade.com.au/p76/news_articles/120y.htm

Fiat hade en bil som hette 600 men den blev för liten när familjen växte.
En tokrolig konstruktör förlängde helt sonika ekipaget och vips var s-t-r-e-t-c-h
limousinen uppfunnen.(Det här är inget hemmabygge,den såldes sådär)

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Fulaste bilen
« Svar #74 skrivet: mån 1 dec 2008 18:45:09 »
Jamen de är ju bara för söta!! Jag ville ha en rooosa anglia med svarta fartränder, men det fick jag ingen. Jag är ytterst ytterst sur! Som om det skulle vara för mycket begärt?  ::)
Det tycker jag absolut du borde fått..om jag hade fått åka med  ;D