Design, övrigt > Plast
Nk bricka med äpplemönster
Gila:
Mm...ligger något i det Kikarbara.
gitzie:
--- Citat från: kikarbara skrivet sön 7 mar 2010 09:00:03 ---De stjäl vårt sjuttiotal (kontra 60-tal, 50-tal etc) och tröttar ut det i förtid med sina lågprisgrunkor. Gaaah.
--- Slut citat ---
IKEA är ett strålande exempel på detta. Det är inte ofta jag är på IKEA, men de gånger jag är där blir jag ilsken som ett bi. Går förbi glasprylar där designern är den eller den. Jo, pyttsan!
Den usprunglige designer fanns på något gammalt glasbruk i Sverige.Bla Reijmyredesign har omvandlats till "IKEAdesign".USCH!! >:( >:(
Gila:
Fast på ett sätt är det ju credit till designern...att objektet är så pass bra att någon vill göra ett liknande....att det når ut till den breda massan och inte bara de "besuttna" har råd med design...IKEA om någon har ju faktiskt "höjt designen" i svenska hem...
gitzie:
--- Citat från: Gila skrivet sön 7 mar 2010 15:40:26 ---Fast på ett sätt är det ju credit till designern...att objektet är så pass bra att någon vill göra ett liknande....att det når ut till den breda massan och inte bara de "besuttna" har råd med design...IKEA om någon har ju faktiskt "höjt designen" i svenska hem...
--- Slut citat ---
Höjt designen ??? Tänk efter lite Gila. Om du hade designat något tex en ljuslykta och denna ljuslykta sålde alldeles strålande och pengarna dröslade in, HUR glad skulle du bli om du upptäcker att i stort sett samma ljuslykta finns att köpa på Ikea ett halvår senare designad av XXX? Så lik din ljuslykta att bara en glaskännare kan upptäcka skillnaden?
Jag kallar inte det att höja designen. Jag kallar det stöld.
Gila:
Hm...vem kom först...hönan eller ägget?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion