Författare Ämne: Någon som känner igen dessa dessertskålar???  (läst 3782 gånger)

terese

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Någon som känner igen dessa dessertskålar???
« skrivet: fre 2 nov 2007 23:54:53 »
Någon som känner igen dessa dessertskålar som jag hittade på en auktion i somras? Skulle verkligen komplettera då jag bara har 5st lila och 4st rosa!!! Det finns ingen ettikett eller signering på dem.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Någon som känner igen dessa dessertskålar???
« Svar #1 skrivet: lör 3 nov 2007 01:33:51 »
Jag läste att du fick höra att det inte var Gullaskruf, men inga andra besked, känns som dom är 40-50tal för jag tänker mej att öra på efterrättskålen hade man tidigt (även 30tal, tidigare ändå?) och jag tänker på Trelleborgs glasbruk,  för att de gillade den här fyrkantiga formen, och gjorde varianter med flera "pärlband", som här http://www.tradera.com/Glasskal_fargat_glas_Trelleborg-auktion-51143456, Trelleborg har i alla fall gjort remmare med röd kupa som jag sett nu när jag kollat lite, lila och rosa är kanske också gich att få fram?

Detta är bara gissningar, men kanske det hjälper till på traven
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

terese

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Någon som känner igen dessa dessertskålar???
« Svar #2 skrivet: lör 3 nov 2007 20:49:38 »
Tack för inlägget, ada! Ska försöka följa upp den tråden. Jag är ju sån här tråkig perfektionist så att jag vill ha jämnt antal och lika många av varje färg, annars mister de lite av sin tjusning ;). Det verkar svårare än jag trott att få napp i denna fråga. Och inte kan jag något om glas heller, tycker bara att det är väldigt fint.