Författare Ämne: Artikel med eder ödmjuke admin  (läst 3961 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Artikel med eder ödmjuke admin
« skrivet: fre 26 feb 2010 18:15:54 »
http://www.louiselarsson.se/Antikt_LouiseLarsson_komprimerat.pdf

det var ett tag sen, tjejen har lagt ut det på sin hemsida, jag hade alldeles glömt bort detta

(lovar att banta, är rädd att jag är uppe i den där vikten igen)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Artikel med eder ödmjuke admin
« Svar #1 skrivet: fre 26 feb 2010 18:59:14 »
Du var dig ju inte alls lik på bilden :)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Artikel med eder ödmjuke admin
« Svar #2 skrivet: fre 26 feb 2010 19:58:11 »
Du var dig ju inte alls lik på bilden :)
Får väl erkänna att "Attack of the 50 ft. Ada" är inte jag utan från ett vykort JJ skickade till mej :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Artikel med eder ödmjuke admin
« Svar #3 skrivet: fre 26 feb 2010 20:03:06 »
Haha :) Nä, det var inte riktigt den bilden jag jämförde med!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Artikel med eder ödmjuke admin
« Svar #4 skrivet: fre 26 feb 2010 21:16:42 »
Ja om du tänker på .... så finns det ju en rejäl spännvidd på hur det blir med olika miner och så...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Artikel med eder ödmjuke admin
« Svar #5 skrivet: sön 28 feb 2010 13:39:57 »
Intressant att mina aningar motsvarade bilden av annikki, om det nu är den person på bilden som jag tror, hon i början där.Vet ingenting förutom att admin har finska som förstaspråk.

Minns dock att ada tog mig för kvinna i mina inlägg, så ibland vet man aldrig alls.
Säg mig, admin, varifrån är jag och i vilken verksamhet deltar jag när jag bär denna klubbjacka? Du kan svara på det språk du finner bäst.Ledtråd: Jag har både länkare och huppare när jag är igång.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Artikel med eder ödmjuke admin
« Svar #6 skrivet: sön 28 feb 2010 13:57:06 »
Pöytätennisseura Wega såklart, fast policyn är att hålla sej till svenska i forumet.

Länkare och huppare förstår jag är finlandssvenska för det det låter som på finska...

Finlandssvenska ungdomsprogram på radion låter jättekul med massa låneord från alla håll... hör detta på radio när jag kör genom Finland till lilla pappsen.

Admin föddes som Päivi Mirjami Rautiainen i Saarijärvi Finland en gång för länge sen, flyttade med mor och far till Sverige innan två års ålder, efter många turer och ännu ett svårstavat efternamn som gift blev det (Päivi) Miriam Rauthing istället. (Flicknamnet hade vart nåt att skryta med då lillebror kom att bli svensk landslagsman i orientering.)

Hoppas din nyfikenhet är stillad :)

(Artikeln och bilderna kom till i januari 2009, tjejen inkluderade detta i sitt examensarbete på journalisthögskolan)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Artikel med eder ödmjuke admin
« Svar #7 skrivet: sön 28 feb 2010 14:32:07 »
På Nylands årliga Haukifester eller kräftskivorna på Algloholmarna avslutar vi alltid med Cumulus "Höstvisa" på dragpel, akustiska gitarrer och piano.Det är ett av de momentum när många finländska gäster känner sig små,t o m mindre än minst.Omvänt är det väldigt stort när en Savolaxare,Karelare eller Uleåborgare tar täten och kan hela texten utantill. Så nog är det forsatt status att kunna svenska i Finland även om andelen
svenskspråkiga ständigt sjunker.

Saarijärvi är för mig förknippat med tallar och Väinö Linna.Tuntematon sotilas ( Okänd soldat) utspelade sig i dessa tassemarker.Filmen var bra men boken bättre.

Naturligtvis är det trivsamt att vi lär känna varandra.Det underlättar umgänget att veta ngt mer än två händer och fötter men samtidigt är det väldigt fascinerande att fantisera om hur/vem den okänd* i forumet är.Har en en del kontakt med kikarbara och jag vet ärligt talat inget mer om henne än att hon är mer eller mindre vuxen och kvinna.Ã…sså är hon passionerat intresserad av bl a gamla dammsugare.
« Senast ändrad: sön 28 feb 2010 18:41:50 av Nastamuumio »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Artikel med eder ödmjuke admin
« Svar #8 skrivet: sön 28 feb 2010 20:04:00 »
Du tänker inte på trilogin med första delen "Högt bland Saarijärvis moar"? (Tillika inledningen till dikten Bonden Paavo av Johan Ludvig Runeberg) På finska hade böckerna inte olika namn har jag för mej i trilogin, men... Jag har dem alla, även Okänd soldat, får väl läsa om och kolla om jag känner igen mer ortsnamn nu när jag är äldre och har kört om kring lite själv också...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se