Författare Ämne: Classic Disco never dies...  (läst 12831 gånger)

Nisse

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
Classic Disco never dies...
« skrivet: ons 3 mar 2010 20:16:13 »
Kolla in movsen... looken 8) :o ;D Kult så det förslår...

finsk Disco dans

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Classic Disco never dies...
« Svar #1 skrivet: ons 3 mar 2010 21:33:45 »
Häftigt! Blev riktigt snyggt när det äntligen blev musik. Och jag som har dansat så mycket disco (trodde jag) och hade ingen aning om att det skulle gå till sådär! :o

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Classic Disco never dies...
« Svar #2 skrivet: ons 3 mar 2010 22:39:14 »
Vi har allt haft framme denna video förut, movsen vid 3.10-3.30 är fascinerande :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Classic Disco never dies...
« Svar #3 skrivet: ons 3 mar 2010 23:11:46 »
Vi har allt haft framme denna video förut, movsen vid 3.10-3.30 är fascinerande :)
Voivoi så heta. Tror jag får instruera den finska neanderthalaren här hemma att praktisera denna video så det blir lite romantik innanför väggarna här  ;D ;D ;D

Men ärligt, finns det verkligen någon som dansat såhär? Nog har jag dansat disco men det här känns lite obekant, tack och lov! (bortsett från videon som jag minns att vi haft uppe förr).

Nisse

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Classic Disco never dies...
« Svar #4 skrivet: tor 4 mar 2010 09:18:38 »
 :D Rackarns såhär har jag stått år in och ut i ungdomen, turligt att en resa till afrika tog mej vidare  ;D i utvecklingen. De vackra negresserna på det lokala discot på orten jag bodde visade mej att även jag hade höftleder som kunde synkroniseras med hjärnan och alla andra kroppsdelar... MmMmMm en spännade och rolig tid. Men intressena förändras med åren... jo jag gillar att dansa och gå långa promenader men jag gör det nästan aldrig numer  :-\

Jag håller tummarna för dej kikarbara  ;) Good luck! (kanske ser er i "Let´s Dance" snart då!)  ::)

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Classic Disco never dies...
« Svar #5 skrivet: sön 14 mar 2010 15:08:01 »
Mitt i punkdraget och new wave-lanseringar som Simple Minds,U2 och Ultravox dök det
upp ett discoalbum som går utanpå det mesta.Chic-producenterna Rodgers&Edwards meckade ihop "We are family" med Sister Sledge.Tänka sig att en och samma Lp rymmer hits som The greatest dancer, Thinking of you, Lost in music och Somebody loves me.Utöver den stora titelhiten.Plockar den minst airade- för att tala nusvenska.

I mitten av 80-talet kom den ena singeln efter den andra från Madonnas "True blue"-album.Från den pitchade mexikanska reggaen La isla bonita via Papa don´t preach till Live to tell, var det ockå ett klassiskt album i samma ögonblick som det kom.Men när jag nån gång plockar fram den plattan är det bara Live to tell som lever kvar.

Sister Sledge - He's The Greatest Dancer (1979)

Nisse

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Classic Disco never dies...
« Svar #6 skrivet: tis 16 mar 2010 20:08:29 »
Mitt i punkdraget och new wave-lanseringar som Simple Minds,U2 och Ultravox dök det
upp ett discoalbum som går utanpå det mesta.Chic-producenterna Rodgers&Edwards meckade ihop "We are family" med Sister Sledge.Tänka sig att en och samma Lp rymmer hits som The greatest dancer, Thinking of you, Lost in music och Somebody loves me.Utöver den stora titelhiten.Plockar den minst airade- för att tala nusvenska.

I mitten av 80-talet kom den ena singeln efter den andra från Madonnas "True blue"-album.Från den pitchade mexikanska reggaen La isla bonita via Papa don´t preach till Live to tell, var det ockå ett klassiskt album i samma ögonblick som det kom.Men när jag nån gång plockar fram den plattan är det bara Live to tell som lever kvar.


Coool videomix Groooovy  ;D Icke att förglömma 1978 heller... Stuffa lös asså!!!


YMCA


...Hoooly Smaccaroni Dooodiiidoooooooodoooooooo YMCA... Doooodoooooodiiidiiidiiiii  :D
« Senast ändrad: ons 17 mar 2010 11:44:31 av Nisse »

Nisse

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Classic Disco never dies...
« Svar #7 skrivet: tis 16 mar 2010 20:19:10 »
Ã… mycket häftigare Disco än detta får man leta efter...

Boney M - Daddy Cool

Boney M - Ma Baker 1976

Rasputin-Boney M.


Nisse

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Classic Disco never dies...
« Svar #8 skrivet: ons 17 mar 2010 11:32:39 »
Listan kan ju göras oändlig... Denna kvinnas röst oj oj oj å vad "hennes" hits lirades... Vilka minns inte dessa med glädje och nostalgi i blicken  :D

Jistanes va det rycker i di gamle höfterna  ;D

Hot Stuff, Love to love you baby, Bad Girls, On the radio, She works hard for the money mfl... Bara sök på titlarna och njut!

Donna Summer - Love To Love You Baby(1975)

DONNA SUMMER - ON THE RADIO
« Senast ändrad: ons 17 mar 2010 11:40:49 av Nisse »

sonder

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Classic Disco never dies...
« Svar #9 skrivet: ons 16 maj 2018 08:32:47 »