Författare Ämne: Visst känns motivstilen bekant?? Bibbi Swahn textilmotiv.  (läst 5523 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Visst känns motivstilen bekant?? Bibbi Swahn textilmotiv.
« skrivet: lör 6 mar 2010 18:16:32 »
Går igenom gamla förkläden för att lägga ut på tradera. Och när jag kikar på den här så är själva stilen på motivet så bekant så bekant, men var tusan har jag sett det? Det finns en signatur som jag inte är hjälpt av för den är fullständigt otydlig. Någon som också känner igen, eller som vet mer?
« Senast ändrad: lör 3 apr 2010 22:53:57 av kikarbara »

blåiris

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: Visst känns motivstilen bekant??
« Svar #1 skrivet: fre 26 mar 2010 14:31:29 »
Det här textiltrycket är gjort av någon som heter Bibbi Swahn. Rätt som det är ser man det här trycket, eller likartade med hennes mycket speciella människor på Mycket charmiga tycker jag! Men att googla på Bibbi Swahn gav inte så mycket, men hon verkar ha designat för Mölnlycke. dessutom fanns det en finsk länk (som jag inte förstod) men man kunde ana att hon möjligtvis också gjort något för Borås Wäveri.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Visst känns motivstilen bekant??
« Svar #2 skrivet: fre 26 mar 2010 20:57:53 »
Det här textiltrycket är gjort av någon som heter Bibbi Swahn. Rätt som det är ser man det här trycket, eller likartade med hennes mycket speciella människor på Mycket charmiga tycker jag! Men att googla på Bibbi Swahn gav inte så mycket, men hon verkar ha designat för Mölnlycke. dessutom fanns det en finsk länk (som jag inte förstod) men man kunde ana att hon möjligtvis också gjort något för Borås Wäveri.

Tack så hjärglit! Glömde lägga till det i tråden, ficktipset Bibbi Swahn via mailen för någon vecka sedan och googlade lite på henne och visst är hon väldigt väldigt speciell i stilen! Superfina motiv! Tack så hjärtligt för infomration!

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Visst känns motivstilen bekant??
« Svar #3 skrivet: ons 31 mar 2010 12:21:05 »
Den var väldigt bekant för mig med och nu har jag grävt i min låda med "små trycka saker, ca 50-60-tal". Vilket för övrigt är en av mina passioner. Och jag har tänkt fota allt innehåll och visa någon gång.

En är helt klart av Bibbi för där finns namnet (den gula) men den andra måste väl också vara hon, trots avsaknad av signatur?

nilit55

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
SV: Visst känns motivstilen bekant??
« Svar #4 skrivet: ons 31 mar 2010 12:23:46 »
De här trycken är ca 30 x 30 cm. Tallriksunderlägg? Jag har i alla fall haft dem uppe som tavlor. Mycket charmiga!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Visst känns motivstilen bekant??
« Svar #5 skrivet: lör 3 apr 2010 22:53:17 »
Den var väldigt bekant för mig med och nu har jag grävt i min låda med "små trycka saker, ca 50-60-tal". Vilket för övrigt är en av mina passioner. Och jag har tänkt fota allt innehåll och visa någon gång.

En är helt klart av Bibbi för där finns namnet (den gula) men den andra måste väl också vara hon, trots avsaknad av signatur?

Hoppas det kommer någon Bibbi-swahnkännare som kan ge besked. Lägger nog ny rubrik på tråden så den är googlingsbar. Men visst ser det ut som samma upphovskvinna?