Författare Ämne: Ambulans till Arbetsförmedlingen….  (läst 2098 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Ambulans till Arbetsförmedlingen….
« skrivet: ons 3 mar 2010 17:01:12 »

Läste i tidningen att det kommit in klagomål från Arbetsförmedlingen. ”Ja här bär ambulanspersonalen in sjuka människor som anmäler sig här för att inte gå miste om sjukpenningen.” De ligger här på bårar och vissa vrider sig i plågor men vill vara säkra på att bli korrekt registrerade då de annars blir av med sin sjukpenning.”   

Christina Husmark-Persson tycker att det är fullt rimligt med denna ordning. ”Ja när de är på väg till sjukhuset så kan de väl ta en sväng förbi Arbetsförmedlingen och anmäla det hela, det är väl inte för mycket begärt tycker jag. Dessutom kan Arbetsförmedlingens personal passa på och kontrollera hur sjuka de är så att inte försäkringen överutnyttjas”, fortsätter hon. Så framöver kommer det att bli vanligt att besökare till Arbetsförmedlingen kommer dit i ambulans.

”Jag har även funderingar på att etablera små kontrollenheter på sjukhusen med personal från Arbetsförmedlingen som kan kontrollera om personen verkligen inte kan arbeta från sjukhuset”, fortsätter vår minister. "De skall prövas mot hela arbetsmarknaden. I samband med att patienten skrivs in så kan en arbetsförmedlare kontrollera mot arbetsdatabasen. Skulle det finnas något jobb som personen skulle kunna utföra på något annat sjukhus så är det bara att transportera personen dit direkt innan eventuella medicinska åtgärder sätts in."

"Vi diskuterar även att ha en arbetsförmedlare stationerad i ambulanserna. Då kan vi direkt skicka personen till ett sjukhus där personen eventuellt kan utföra någon form av arbete. Detta för att minska transporterna. Även om det inte finns några regler för hur långa sjuktransporter av människor får vara tänker vi följa EU:s direktiv när det gäller boskap på den här punkten. Det vill säga 16 timmar, sen blir det rast." Ja det känns tryggt.

Nu till en annan cirkus nämligen Mattanja Joy Bradleys circus.

Bradley's Circus in the Noviteit

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Ambulans till Arbetsförmedlingen….
« Svar #1 skrivet: sön 7 mar 2010 03:06:32 »
Hej Reggis!

I vilken tidning läste du det? Vilket datum?

Den där historien låter ju som ett aprilskämt... ett "för tidigt" aprilskämt... undrar om moderaterna tänker göra den till en valfråga :-\ :P ;)
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...