Allmänt > Fria diskussioner
Bästa retromiljöerna i filmer?
JJ:
Då kommer jag att tänka på "Du levande" av Roy Andersson. En märklig och fantastisk film som utspelas i vardagsgråa retromiljöer. En av de filmer som har gjort störst intryck på mig.
Gila:
Sorry,Du levande var en av de sämsta filmer jag sett...visst, snygga scener men totalt utan handling...alla askgrå i ansiktet och lååååånga scener utan att någon sa något...
ada:
--- Citat från: Nisse skrivet mån 29 mar 2010 15:55:48 ---Psalmer från köket
http://www.lovefilm.se/film/20069-Psalmer+fr%E5n+k%F6ket.do
Volvo PV... här finns det mesta i tempo alá 50-talet ...
Jäklar i mej kultfilmstatus på denna rulle. Iaf ett måste att se för alla retrofans ;) Skitbra skådisar som gör ett kanonjobb i sina gestaltningar... inget amerikanskt dravvel här inte. ;D
--- Slut citat ---
Jag tyckte den var helt underbar, läng karavan av exakt likadana volvo pv med bullig husvagn efter...
Vince:
--- Citat från: JJ skrivet sön 28 mar 2010 21:21:53 ---Jag trodde att du skulle föreslå "Sista natten med gänget"
--- Slut citat ---
Varför då??
Det är ju mer en bilfilm där bilarna står i centrum,visserligen är ju rallybrudar det med men mindre än sista natten med gänget.Inte så mycket inredningsmiljöer i sistanatten som man kan studera ;)
Vill man se sånt så bör man ju ta en titt på Walk the line om Johnny Cash och filmen Ray om Ray Charles.Två riktigt bra filmer med mycket kul i,finns ju hur mycke filmer som helst som utspelar sig förr i tiden ;D
prydnomannen:
Så finns Mad Men, även om det inte är en film
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion