Leksaker mm > Leksaker
Behöver en krambäver.
Nastamuumio:
En förening jag är med i har sedan länge en bäver som symbol och jag letar efter olika tyg- eller leksaksvarianter på sådana.Har förgäves rotat bland kubikmetervis med kramdjur och prydnadsföremål på de stora loppisarna.Söker därför hjälp här och nu.
Var hittar man sydda, stickade eller täljda(?) bävrar?
Favoriten bland dem jag hittills INTE hittat ser ut såhär:
(Kruxet är att man får tillverka den själv för det är en del av en virk-och stickbeskrivning.)
Moses:
denna finns till salu på finska huuto.net:
http://www.huuto.net/kohteet/kerailylelu-majava--steiff-nappi-ym--ei-hv/133302905
Nastamuumio:
Vafalls?! Nå, jag behövde förallt träna på pakkosuomi men den där förstigningen har givetvis just avslutats.Tackar för tipset, då borde det finnas flera djur tillgängliga annanstans...
ada:
Vad du än gör, skriv ingen förfrångan på engelska... ska hålla ögonen öppna efter bävrar annars
Nastamuumio:
Nä, jag tänker nt fråga efter nån på engelska och göra mig till åtlöje.
Den svenska firma som försökte lansera den lilla träleksaken Kläppen i USA
i samband med julrushen var obetänksamma nog att bara översätta rakt av så gott de kunde.
Give your friends the Clap for Christmas, föreslog de.Reklamkampanjen gick märkligt nog i tryck.
IKEA hade under en kort tid en ruggig bäver i sitt kramdjurssortiment.I serien "Klappar X".Det fanns ko,hund,björn etc.Jag tyckte den såg elak och skräckinjagande ut.Sånt som snarare skrämmer än roar små barn.Tydligen var det fler än jag som reagerade för
när jag efterfrågade "Klappar Bäver" fanns den ej längre kvar i sortimentet.Iaf inte i nån av butikerna här i Sthlm.
Blev den indragen eller slutsåld tro?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion