Författare Ämne: Sminkbord, någon som vet nåt mer?  (läst 5352 gånger)

eriksdotter

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Sminkbord, någon som vet nåt mer?
« skrivet: mån 5 apr 2010 12:01:52 »
Hej!
Jag är alldeles ny här på retroforum så säg bara till om det är något, har inte helt koll på allt ännu.

Som ni ser på bilden så har jag ett fantastiskt fint sminkbord, är väldigt förtjust i det men har varken plats eller användning för det (mer användning för eventuella pengar...). Så nu funderar jag på att sälja det men jag vet inte riktigt vad det är värt. Tillgång och efterfrågan är väl svaret iof men jag tycker ju att det är exeptionellt snyggt  ;D  och har aldrig sett något likadant så jag skulle vilja veta lite mer om det.
Har inte hittat någon stämpel eller liknande, borde det finnas det? Sminkbordet är i jättefint skick, något mindre märke men annars välbehållet med en djup glans (om man nu kan säga så). Jo just det, jag har råkat få en spricka i spegelns nedre högra hörn men spegeln kan ju bytas så det borde väl inte göra så mycket?

Väldigt väldigt tacksam för svar eller funderingar...

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sminkbord, någon som vet nåt mer?
« Svar #1 skrivet: mån 5 apr 2010 12:57:28 »
Jodå, det var inte dumt alls. Från runt 1960 skulle jag tro. Det bästa vore om du bytte ut spegelglaset (många orkar inte fixa själva) innan du sålde det, om du kan skaffa sådant billigt. Kanske är det billigast att köpa en annan större (och fulare) spegel och sedan få glaset tillskuret av en glasmästare. När detta är gjort så kan du prova att sätta ut det på blocket. Pris beror lite på var du bor. Om du bor i Stockholmsområdet så kan du sälja det betydligt dyrare än om du bor i t ex Boden.

eriksdotter

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Sminkbord, någon som vet nåt mer?
« Svar #2 skrivet: mån 5 apr 2010 13:05:08 »
Jag bor i malmö. Det är en bra stad för sånt här tänker jag. Skall kolla på det där med spegel. Kul att du gillar det, själv är jag speciellt förtjust i att det är så nätt och de runda hörnen.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sminkbord, någon som vet nåt mer?
« Svar #3 skrivet: mån 5 apr 2010 13:13:14 »
De runda hörnena och att benen sitter centrerade under lådorna är snyggt. Malmö är nog ett ganska bra ställe för försäljning inbillar jag mig. Hoppas att du får bra betalt!

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
SV: Sminkbord, någon som vet nåt mer?
« Svar #4 skrivet: mån 5 apr 2010 17:38:12 »
Ett tips kan ju vara att lämna in det på Lauritz eller Auktionskompaniet, då når det garanterat målgruppen. Vet dock inte hur mycket pengar du får ut av det slutgiltiga budet, men det går ju att läsa på deras sidor.
Dessutom får du ju proffsiga bilder taget på det, vilket många misslyckas med på Blocket (men å andra sidan är det en anledning till att vi gamar på forumet får tag på billiga grejer...).

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sminkbord, någon som vet nåt mer?
« Svar #5 skrivet: mån 5 apr 2010 19:23:36 »
Ett tips kan ju vara att lämna in det på Lauritz eller Auktionskompaniet

Det skulle inte jag rekommendera. Är det ingen känd designer så kommer den att gå billigt, och sedan blir du av med ytterligare provisionspengar också. Jag skulle ha provat på Blocket med kanske 1.000 kr och sedan sänkt priset om den blir kvar. Priset var bara ett exempel eftersom jag inte vet alls vad man kan få för denna. Troligtvis vet t ex Wanja bättre då hon jobbar med detta.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Sminkbord, någon som vet nåt mer?
« Svar #6 skrivet: mån 5 apr 2010 20:43:35 »
Jag tror att du kan få runt 800 kr på Blocket, men att testa med 1000 skadar ju inte :) Detta kräver dock att du fixar spegeln först. Med trasig spegel kan du nog inte räkna med mer än ett par hundralappar.

SlimsPunktSe

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 112
  • Driver onlinebutiken Slims.se och ÄLSKAR prylar!
    • Visa profil
    • Slims.se - Det var bättre förr!
SV: Sminkbord, någon som vet nåt mer?
« Svar #7 skrivet: tis 6 apr 2010 11:08:25 »
Malmö är ett bra ställe att bli av med grejer på, det är ju nära till en massa andra städer så folk brukar vara på hugget!
Kolla upp vad det går loss på att byta spegeln, kanske det kostar lika mycket som du kommer få för bordet så jag hade nog testat att ta ett "lagom" pris och se om någon nappar på det som renoveringsobjekt. Det är ju trots allt väldigt fint på alla andra sätt och vis ju! Men runt 1000 kronor skulle jag nog tippa på är i snudd till överkant, men vill folk inte betala det så är de i regel inte sena med att ge ett bud som man kan överväga!
Det var bättre förr, det har jag alltid sagt.