Länkarkiv > Länkar

Retro reportge

(1/6) > >>

semlan:
Hittade detta retro reportage på Kristianstadsbladets hemsida:

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20100408/BOSTAD/704079997/1986/&/50-tal-som-nytt

nilit55:
Roligt att se! Jag gillar verkligen tapeterna i arbetsrummet, men valet av golv till, var det verkligen bra? 

ada:
Asläcker tapet verkligen, häftigt att det är original. Golvet skulle om man vill ha rutor vara i betydligt större sådana i t ex grå och vit linoleum.

Wanja:
Det lilla skrivbordet med utdragsskiva (det som de kallar "toalettbord") på bild nr 8 har jag haft 2 st av i butiken. Kan tänka mig att det är IKEA som tillverkat det. Utdragsskivan var i ett läckert gråmönstrat perstorpslaminat. På bild 20 syns ett skrivbord av Svante Skogh för Seffle möbelfabrik. Ett sådant har vi också haft i butiken, men det var innan vi visste vem som gjort det. Sideboardet till vänster på samma bild är med stor sannolikhet IKEA -58-59 (jmf med bilderna från katalogen som JJ lagt in i andra trådar. Vi har haft stor hylla och ett skåp från den bilden). Kul när man känner igen sig  :D

semlan:
Håller nog med dig Nilit55, golvet var kanske inte så lyckat, men huvudsaken är att de gillar det!
Själv gillar jag att de sparat så många tidstypiska detaljer istället för att försöka förvandla huset till en 2000  talet villa.
Hade däremot gärna velat se mer från hemmet än närbilder på tegel och vissa objekt. :(

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion