Allmänt > Fria diskussioner
Kungslig förening
Vivi:
Jag tycker om Viktoria, hon är en värdig representant för det svenska kungahuset.
Läser dåligt, har glasögon, går som en plattfoting, dubbelstor haka, bruna ögon och mörkt hår ;)
Reggis:
Andra blir inte försörjda på en rätt hög standardnivå av skattebetalarna. Precis som när företag anställer så borde vi skattebetalare få se vem Viktoria har rekryterat till detta "ämbete".
Britta:
Vadhållarna satsar på att den aktuella förlovningen blir uppslagen inom en vecka. Kungen är underrättad.
Hovet blir aldrig vad det varit utan fru Tarras-Wahlberg. Hon kunde hålla truten i trim.
welle:
Avskaffa inte monarkin för ekonomiska och andra trista skäls skull.
Ni måste tänka på följderna om man avskaffar den. Ta bara nobelfestlighetena t.ex. Hur tråkiga kommer inte de att bli utan kungapar och prinsessor. Lite känsla för retrokultur måste man väl ha.
Min jätteförbaskat goda idé är att kulturmärka kungahuset innan någon klåfingrig politiker hinner att avskaffa det. En ännu bättre idé är att få med kungahuset på världsarvslistan så det blir bevarat för all framtid.
ada:
Vad coola nobelfestligheterna hade varit med bara en massa överintelligenta nördar som drar torra forskarskämt :) illa klädda, illa doftande, rufsiga i håret, ritande formler på linnedukarna...
Bara för den synens skull skulle jag bli republikan...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion