Allmänt > Fria diskussioner
Kungslig förening
semlan:
Hörde på tv igår att förtroendet för kungahuset minskat hos svenska folket.
I mina öron ett sundhets tecken! Är det inte dags att skrota denna gamla kvarleva ?!
Tacka vet jag Republikanska föreningen! ;D
Britta:
Stor o öppen skandal sedan norska Se og Hør avslöjat att Jonas
hoppade över skaklarna i Ã…re. Oron sprider sig, Drottningholm
är i skakning.
Britta:
Daniel W kommer som kronprinsessegemål att representera Sverige på allra högsta
nivå. Vilka kvalifikationer har han för detta? Har regeringen tagit reda på vem han är innen de lämnat sitt godkännande av sängalaget...
Bl a följande bör redovisas för svenska folket:
1. Har Daniel Westling barn uä? Vad blir i så fall deras status sedan fadern upphöjts
till kunglighet?
2. Hur många fortkörningar och felparkeringar har han på sitt samvete?
3. Finns godkända bötesföreläggande eller avdömda förseelser i arsenalen?
4. Hur kom han, som en enkel yngling från Ockelbo, in i den stockholmska societeten
med ekonomiska möjligheter att starta upp sina lyxiga motionsanläggningar? Vilka
kontakter, vilka långivare, vilka supportrar?
5. Hur kulturellt intresserad och utrustad är han? Musik - Teater - Litteratur etc.
6. Vad kommer han att syssla med som upphöjd till kunglighet?
7. Etc etc etc.
Reggis:
Ja det kan man med rätta undra. Fast SÄPO har säkert varit i varenda garderob hos Daniel W och damsugit efter eventuella dammtussar som skulle kunna äventyra monarkins ställning. Men med tanke på den ställning han kommer att få så tycker jag som du Britta att en öppen redovisning enligt det du säger nedan vore helt på plats. Vi som betalar för det här kungahuset har rätt att se vad vi får för pengarna. Daniel kan ju helt förstöra de investeringar skattebetalarna har gjort under åren.
Vivi:
Men varför skall han vara renare än andra killar? Är han utomjording kanske ???
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion