Allmänt > Fria diskussioner

Kungslig förening

<< < (12/12)

prydnomannen:
Det måste bero på att han ska kunna dra in mer pengar på att sälja ut rätten till företag att kalla sig kunglig hovleverantör för de läckerheter han kommer att peta i sig.

Reggis:
Jag tycker verkligen att han har gjort sig förtjänt av att kallas "Ers kungliga höghet", det måste innebära något fantastiskt att bli tilltalad på den nivån.

Finns det någon högre nivå? Jag har för mig att det även finns "Ers kungliga högsthet" men jag är inte riktigt säker. Fast det borde införas lite nivåer tycker jag. Till exempel "Ers kungliga allra högsthet" vore bra. Eller varför inte bara införa en sifferskala på högstheten där kungen blir 100 och Silvia 90 samt Victoria 80 etc. Då kunde Herr Daniel tituleras Ers kungliga höghet Femtio. Jag tycker siffran alltid skrivs ut  med bokstäver och med stor begynnelsebokstav.

Detta skulle innebära enorma förenklingar inom hovet då  titeln i icke officiella sammanhang kan förkortas till bara numret. Tänk vad enkelt det blir som till exempel "Ã…ttio och Femtio kommer på besök".

prydnomannen:
 ;D  Helt enormt roligt, jag föll av stolen när jag läste det hela.

80+50=130 den 19/6

prydnomannen:

--- Citat från: pelle skrivet tis 18 maj 2010 00:44:26 ---Tjabolino har kommit ut ur garderoben och försäkrar att hans sjukdom inte är ärftlig. Men nog kan man ärva dumhet, eller hur?

--- Slut citat ---

Jodå det går nog bra att ärva dumhet men Blivande herr höghet Daniel kanske snarare förbättrar genomsnittet hos den Kungliga familjens IQ, vem vet? 
Det kan vara på tiden att Fam Bernadotte får in lite friskt blod (någotsånär) i sitt kungliga omlopp, det har väl historiskt sett varit lite skralt med detta.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion