Författare Ämne: Kungslig förening  (läst 28149 gånger)

Britta

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #45 skrivet: sön 9 maj 2010 20:36:31 »
Värre o värre verkar det bli. Nu är Vickan över och ersätter Madde som mår så in
i pyton. Vad ska ske på festen? Stannar Vickan i USA eller kommer hon hem i
mörka glasögon. Folket bävar.

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #46 skrivet: sön 9 maj 2010 22:00:03 »
Gila och Britta, ni verkar ha alldeles för bra koll på vad kungligheterna håller på med, håller ni på att byta sida?  :)

Vilken sida då  :D ;D Undgår väl ingen att läsa löpen i Pressbyrån man passerar dagligen... ;)

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #47 skrivet: sön 9 maj 2010 22:27:17 »
Hehe, jag tittar bort när jag passerar löpsedlarna, men min dotter håller koll på Knugens avkomma, jag verkar ha närt en royalist vid min barm...hon är 5, det är så de får folk att fastna i skiten, de fångar in dem tidigt, in i den majestätiska dimman.

idag sa hon "Pappa, jag vill träffa kungen, han verkar så fin..."

Mitt svar kanske borde ha varit: "han vill inte träffa dig" men det var det inte....
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #48 skrivet: sön 9 maj 2010 22:54:32 »

Singel och bostadssökande, Jonas har lyckats med en av de största flopparna i Sveriges historia, jag undrar vad hans föräldrar säger?

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7062318.ab
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

Britta

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #49 skrivet: tor 13 maj 2010 14:35:55 »
Idag, Kr h-färdsdag, kl 16 i program 4 - Kronsessan intervjuas.

pelle

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #50 skrivet: tis 18 maj 2010 00:44:26 »
Tjabolino har kommit ut ur garderoben och försäkrar att hans sjukdom inte är ärftlig. Men nog kan man ärva dumhet, eller hur?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kungslig förening
« Svar #51 skrivet: tis 18 maj 2010 08:22:20 »
En sån här händelse spär bara på mitt monarikiförakt mer. Vi kan inte unna oss lyxen att hålla människor i bur längre, som skall ge bröd och skådespel åt folket, och som skall leva under några konstiga sorts krav och regler som ingen av oss andra behöver hålla?

Det här paret har varit ett par i Ã…TTA år. Sitter inte utanpå. Inte har de varken fått leva ut sin relation på egna villkor, än mindre planera när deras eget bröllop skulle vara. Varför får inte de ett vår-sommarbröllop bara för att storasyster har bestämt sig för att ha det? I en vanlig familj hade lillasyster inte behöva tänka in varken storasysters förlovning eller bröllop utan hade kunnat köra sitt eget race. Och därmed sluppit vänta på att det blir kallt att gifta sig på platsen man har valt. Hurr!

Och VILKEN relation har inte haft en fnurra eller ett missförstånd eller en konflikt på tråden?
Eftersom alltihop har vänts ut och in i media, så kan inte sessan vare sig hon vill eller ej, ens reflektera över tanken att hon skulle reda ut allt med sin livskamrat. VARE sig att den påstådda otrohetsaffären har ägt rum eller ej. I stugorna sitter folk av myllan och fördömer (samtidigt som de skakar grannens lakan mellan logdanserna), och kungen förbjuder. Huvva, det skulle vara en stor skam om Madeleine ens övervägde att lösa något med Jonte. Eller vad han nu hette.


Hade detta hänt dig eller mig hade vi bestämt själva. Nu är det något sorts sjukt djurpbur-etiketterande som styr över situationen. Jag är inte avundsjuk. Jag förstår om Madde vill kastrera sitt ex för gott, men anar att hon även sörjer en människa hon har lärt känna från grunden. Ã…tta år sitter inte utapå.

Släpp kungadjuren fria och avskaffa monarkin, även för deras skull. Kungahuset är förlegat och har för länge sedan gått ur tiden.

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #52 skrivet: tis 18 maj 2010 09:36:05 »
TACK Kikarbara! Håller med dig till 110%!!!!!  :D

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #53 skrivet: ons 26 maj 2010 23:31:54 »
http://www2.blocket.se/news?id=218088,218085&ca=11&cg=

Daniel kan bli kunglig höghet
Sverige 26 maj 21:36

Daniel Westling skulle kunna få titeln Ers Kungliga Höghet Prins Daniel. Ã…tminstone funderar kungen på om han ska ge honom den titeln, enligt SVT:s Rapport. När förlovningen mellan kronprinsessan Victoria och Daniel Westling blev känd meddelande hovet att Daniel efter giftermålet skulle bli Hertig av Västergötland och kallas prins Daniel. Men nu kan det alltså bli ändring på det.

På söndag kommer Westlings blivande titel att meddelas. Om kungen beslutar att lägga Ers Kungliga Höghet till Daniel Westlings titel hamnar han på samma nivå som övriga kungafamiljen.

------------------------------------------------------------------

Ja då sitter han snart i samma båt....
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kungslig förening
« Svar #54 skrivet: tor 27 maj 2010 08:56:10 »
http://www2.blocket.se/news?id=218088,218085&ca=11&cg=

Daniel kan bli kunglig höghet
Sverige 26 maj 21:36

Daniel Westling skulle kunna få titeln Ers Kungliga Höghet Prins Daniel. Ã…tminstone funderar kungen på om han ska ge honom den titeln, enligt SVT:s Rapport. När förlovningen mellan kronprinsessan Victoria och Daniel Westling blev känd meddelande hovet att Daniel efter giftermålet skulle bli Hertig av Västergötland och kallas prins Daniel. Men nu kan det alltså bli ändring på det.

På söndag kommer Westlings blivande titel att meddelas. Om kungen beslutar att lägga Ers Kungliga Höghet till Daniel Westlings titel hamnar han på samma nivå som övriga kungafamiljen.

------------------------------------------------------------------

Ja då sitter han snart i samma båt....
Trams.
Hade han varit en hund hade titelnamn gjort någon ändring. Nu är han av vanligt bonnfolk vad man än kallar honom.

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #55 skrivet: fre 28 maj 2010 00:48:24 »
Det måste bero på att han ska kunna dra in mer pengar på att sälja ut rätten till företag att kalla sig kunglig hovleverantör för de läckerheter han kommer att peta i sig.
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #56 skrivet: fre 28 maj 2010 08:37:58 »
Jag tycker verkligen att han har gjort sig förtjänt av att kallas "Ers kungliga höghet", det måste innebära något fantastiskt att bli tilltalad på den nivån.

Finns det någon högre nivå? Jag har för mig att det även finns "Ers kungliga högsthet" men jag är inte riktigt säker. Fast det borde införas lite nivåer tycker jag. Till exempel "Ers kungliga allra högsthet" vore bra. Eller varför inte bara införa en sifferskala på högstheten där kungen blir 100 och Silvia 90 samt Victoria 80 etc. Då kunde Herr Daniel tituleras Ers kungliga höghet Femtio. Jag tycker siffran alltid skrivs ut  med bokstäver och med stor begynnelsebokstav.

Detta skulle innebära enorma förenklingar inom hovet då  titeln i icke officiella sammanhang kan förkortas till bara numret. Tänk vad enkelt det blir som till exempel "Ã…ttio och Femtio kommer på besök".


prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #57 skrivet: fre 28 maj 2010 13:20:16 »
 ;D  Helt enormt roligt, jag föll av stolen när jag läste det hela.

80+50=130 den 19/6
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #58 skrivet: fre 28 maj 2010 23:30:18 »
Tjabolino har kommit ut ur garderoben och försäkrar att hans sjukdom inte är ärftlig. Men nog kan man ärva dumhet, eller hur?

Jodå det går nog bra att ärva dumhet men Blivande herr höghet Daniel kanske snarare förbättrar genomsnittet hos den Kungliga familjens IQ, vem vet? 
Det kan vara på tiden att Fam Bernadotte får in lite friskt blod (någotsånär) i sitt kungliga omlopp, det har väl historiskt sett varit lite skralt med detta.
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x