Författare Ämne: Jultallrikar  (läst 4527 gånger)

OKKO

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Jultallrikar
« skrivet: tor 22 apr 2010 14:49:20 »
Kungl. dansk och Bing & Gröndal var väldigt populära ett tag. Det samlades tallrikar som aldrig förr och de skulle bara stiga i värde.
Vad hände sen?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Jultallrikar
« Svar #1 skrivet: tor 22 apr 2010 19:50:47 »
Sedan upptäckte man att det gamla förhållandet mellan tillgång och efterfrågan faktiskt gällde för massproducerade jultallrikar också!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Jultallrikar
« Svar #2 skrivet: tor 22 apr 2010 20:00:36 »
Jag skulle påstå att det är så ur modet, det finns inte många hem som har tallriksserier uppe på väggen. Så länge en pryl är intressant och det finns en efterfrågan att få ihop en komplett serie, den där ibland kittlande jakten att komplettera det man samlar på, så funkar det, även för relativt stora serier, men när det inte passar hemma längre, så dör intresset ut.

Jag vet att det gick bra att köpa tallrikar i rent spekulationssyfte en tid. Se på marknaden av Muminmuggar på Tradera idag så ser man hur det funkar.
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=muminmugg&search_category=-1

Eller muggar med Stig Lindbergs "Fallande löv".

http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=fallande+l%F6v&search_category=-1 (handduk uppe i 169 kr, vad kostade de styck?)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Jultallrikar
« Svar #3 skrivet: tis 27 apr 2010 17:45:30 »
Det har gått för jultallrikarna som det går för personerna i den här låten med Ana Popovic.

Ana Popović How do mighty have fallen

SlimsPunktSe

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 112
  • Driver onlinebutiken Slims.se och ÄLSKAR prylar!
    • Visa profil
    • Slims.se - Det var bättre förr!
SV: Jultallrikar
« Svar #4 skrivet: tis 27 apr 2010 21:28:35 »
Om inget annat kan man få en hel låda gratis på många auktioner och använda dem som engångsporslin när det är dags för sommarfest!
Om tillräckligt många gör det så borde ju priserna går upp om de slås sönder i dussinstals per minut under ett par somrar  ;D
Det var bättre förr, det har jag alltid sagt.