Allmänt > Fria diskussioner
Julen närmar sig med stormsteg
Anja:
--- Citat från: ada skrivet tis 6 nov 2007 16:16:55 ---Däremot funderar jag på om man kan hänga upp ljusslinga i förväg?
--- Slut citat ---
Det kan man. Jag tar aldrig ner min. (Det lär betyda tur att glömma ta bort någonting från julen.) Jag har glömt slingan i två år. Så den är redan på plats! Hoppas den fungerar i år också...
Anja:
--- Citat från: JJ skrivet tis 6 nov 2007 21:31:46 ---Jag är inte så mycket för traditioner. Hos mig finns inte en enda juldekoration. Jag blir bjuden på julbord två gånger - ett av jobbet och ett av släkten - det får räcka. Julklappar har jag inte fått eller gett på säkert 15 år. Födelsedagar firar jag inte - något år har jag kommit på på kvällen at jag fyllde år den dagen. (Jag brukar säga att det inte är något att fira att man blir äldre - hade man blivit yngre, då hade det varit en anledning att fira!). Påsk är som vilken helg som helst, nyår likaså. Ibland har jag gått och lagt mig så att jag sover på tolvslaget. Sådan är jag!
--- Slut citat ---
Jag blir ledsen när jag läser Din beskrivning.
Reseda:
Börja i morgon då vetja! ;D
JJ:
--- Citat från: Anja skrivet ons 7 nov 2007 22:34:51 ---
--- Citat från: JJ skrivet tis 6 nov 2007 21:31:46 ---Jag är inte så mycket för traditioner. Hos mig finns inte en enda juldekoration. Jag blir bjuden på julbord två gånger - ett av jobbet och ett av släkten - det får räcka. Julklappar har jag inte fått eller gett på säkert 15 år. Födelsedagar firar jag inte - något år har jag kommit på på kvällen at jag fyllde år den dagen. (Jag brukar säga att det inte är något att fira att man blir äldre - hade man blivit yngre, då hade det varit en anledning att fira!). Påsk är som vilken helg som helst, nyår likaså. Ibland har jag gått och lagt mig så att jag sover på tolvslaget. Sådan är jag!
--- Slut citat ---
Jag blir ledsen när jag läser Din beskrivning.
--- Slut citat ---
Det behöver du inte alls bli. Vi värderar saker olika och festligheter är inte min grej. Jag är nog alltför speciell för de flesta.
Anja:
Ok.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion