Allmänt > Fria diskussioner
Julen närmar sig med stormsteg
Reseda:
Efter "målandet" som lilla Ä utför mycket noggrant och omständigt gäller: Duschen för Lilla Ä och en kopp svart kaffe för Mormors hårt ansträngda nerver, Så var det 2006, i år är hon ju 1 år äldre. Man kan ju alltid hoppas.........
Reggis:
Eftersom jag är hindu så bryr jag mig inte om julen. Visst jag fixar till lite enkel julmat men helt utan ansträngning. Det enda jag är noga med är fiskpatén. Utan fiskpaté så är det ingen jul. För övrigt köper jag mest färdiglagat måste jag erkänna. Fast jag kokar alltid en skinka dagen före julaftonen.
När det gäller julpynt och liknande så rör jag inte ett finger. Däremot brukar hjälpsamma manliga bekanta stå för detta. Fast då får de förbinda sig att städa bort dessa förbenad barr och annat som är en konsekvens av denna märkliga sed. Dessutom kräver jag att få granen utsatt på balkongen efter jul. Fåglarna gillar att leka i den.
Förra året hade jag en cypress i stället för gran. Tycker det vart jättefint med en klädd cypress på matsalsbordet. Har framfört önskemål om cypress även i år.
Det enda jag gillar med julen är julklapparna. Jag älskar att få dyrbara presenter. Brukar i god tid tala om att jag tycker mycket om smycken och ädla stenar. Det går också bra med retrosmycken i art-deco stil. Exklusiv parfym är också något jag uppskattar.
Min dryck på julen är alltid Julmust, det håller jag hårt på. Den enda sprit som förekommer är päronkonjak och stark päroncider. Till detta kan man med fördel puffa lite grann för att få upp stämningen.
Anja:
Jag har provat Päronkonjak. Den kan jag undvara. En liiiten, liten en är ok. Man blir sjuk om man provar en större dos! :P
Reseda:
Har bytit alla gardiner putsat en del koppar idag. I morgon ska alla adventsstakar ses över och granrisgirlander utomhus sättas upp.
Allt är bakat, även 7 sorters kakor. Den mesta maten är klar. Frysarna nyavfrostade för att få plats med all julmat/bröd.
Inte för att jag vill stressa er, men det är bara 29 dagar kvar!! ;D
ada:
öh, vad ska du göra fram till jul då ???
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion