Hus och hem > Arkitektur

Funkishus i Sthlm Stureby K-märkt

<< < (5/5)

prydnomannen:
Mjo, det är hiskeliga priser i STHLM, vi har själva köpt ett hus nu i närheten av detta, kanske 2 km längre ut för runt 4 milj. Detta hade vi ej haft råd med om vi inte redan varit inne i bocirkusen, kanske är det lättare att förstå om jag förklarar vägen dit:

Jag köpte 1998 en 1:a 28 kvm för 545 tusen, sålde 3 år senare för 990 tusen, köpte med min sambo en 3:a för 1.76 milj som vi nu säljer för x:-  kanske runt 3.2-3-5 milj, så ser det ut i Sthlm men det säger sig självt att om man inte är inne i det hela så kan man inte med 2 medellöner kasta sig över första bästa hus, inte ens ett litet...



/PM

ada:

--- Citat från: prydnomannen skrivet mån  3 maj 2010 11:20:18 ---Det måste jag säga var strängt. Det nya var ändå rätt likt originalet...

--- Slut citat ---
Hmm, jag är bekymrad över att du inte ser hur det förvanskar... :)

prydnomannen:
Hehe, jodå jag ser skillnaden, om jag säger så här då: det var mycket strikt och korrekt!

semlan:
Aha Prydno! Mao ska man göra bostadskarriär, kan bli ganska svårt för unga med skral inkomst att komma på tåget.

Grattis till huset!! Nu ser vi fram emot bilder!! ;)

prydnomannen:
Ja ungefär så är det nog...detta var för oss möjligt endast med stigande priser och vinster därefter, hade marknaden sväng nedåt ordentligt så hade vi säkert bott 4 pers i en 2:a istället.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion