Porslin & Keramik > Svenskt porslin

Upsala-Ekeby Salt Johan

<< < (2/3) > >>

SlimsPunktSe:
Man tackar Wanja!

Det ska jag göra, återkommer med mer info såfort jag har den!

Tallen:
Jag vet att de hör till en serie med föremål, burkar, ugnsformar mm. Jag har själv en burk med porslinslock. Ofta är motiven lite lantliga, eller "småby"-aktiga, men har inte hittat något namn, eller formgivare på denna, det vore ju kul om ni kunde få ett svar av någon i föreningen (där jag också är med). Det lär dock bli svårt eftersom jag aldrig sett något föremål i serien stämplat med annat än siffror...

SlimsPunktSe:
Jag fick följande info ifrån deras ordförande:
"Det här är inte lätt. Jag tippar att dom är gjorda rätt sent, kanske 60-tal. I riktprislistan 1962 står
det om ströare m. teaklock. Det ska finnas salt, socker o peppar. Modellen är AB. Inga bilder finns
i denna lista och upphovsman okänd."

Än är detta en halvlöst gåta, men man får vara glad för all info som man kan få!

Tallen:

--- Citat från: SlimsPunktSe skrivet tis  4 maj 2010 18:30:56 ---Jag fick följande info ifrån deras ordförande:
"Det här är inte lätt. Jag tippar att dom är gjorda rätt sent, kanske 60-tal. I riktprislistan 1962 står
det om ströare m. teaklock. Det ska finnas salt, socker o peppar. Modellen är AB. Inga bilder finns
i denna lista och upphovsman okänd."

Än är detta en halvlöst gåta, men man får vara glad för all info som man kan få!

--- Slut citat ---

Ja, herr Holm har nog en del listor som den han refererar till där man kan hitta nyttig info! Jag är dock ganska säker på att det är en hel dekorserie, köksserie med alla möjliga delar. Jag ska leta rätt på bilder och lägga in så får du se lite fler delar!

SlimsPunktSe:
Det ser jag fram emot Tallen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion