Författare Ämne: Jag beundrar det grekiska folket…..  (läst 1815 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jag beundrar det grekiska folket…..
« skrivet: ons 5 maj 2010 14:54:38 »
Ja måste uttrycka min beundran för det grekiska folket. Eftersom jag själv är arbetsskygg känner jag stora sympatier med det arbetsskygga grekiska folket. Nu när de grekiska myndigheterna plötsligt börjar kräva att de skall arbeta också förutom att ta emot lön. Tidigare har de kunnat sitta på tavernan med en kopp kaffe, oftast turkiskt, eller ett glas vin och vänta på att lönen trillade in.

Jag förstår dem så väl. Här har man med friserad statistik offrat sig och gått med i Eurosamarbetet, till vilken nytta? Var inte meningen att Tyskland och de andra Euroländerna skulle betala deras löner? Jag förstår att de känner sig svikna av sina Europeiska grannar. De har lurat oss totalt vi måste arbeta och inte nog med det vi måste arbeta ända tills vi blir 53 år, säger grekerna. De fina statliga jobben, utan arbete, blir inte bara sämre betalda utan flera av dem försvinner. Det kommer så gott som bara att finns riktiga arbeten kvar, pust.

Man får hoppas att Alliansregeringen känner sympati och genast lämnar in en svensk ansökan om medlemskap i Eurosamarbetet. Vi har ju ett ordentligt överskott som vi borde dela med oss till det stackars grekiska folket.

Folkpartiet har i alla fall fattat det här. Vi kommer att få Euro förr eller senare säger deras ekonomiske talesman Carl Hamilton. Även Euron anhängare nummer ett, partiledaren Jan Björklund, kallad Eurotalibanen, är inne på den linjen. ”Låt oss nu skyndsamt hjälpa det tavernasittande grekiska folket så de slipper drabbas av arbete”, säger han. Det är bråttom att komma med innan Euron kapsejsar, då har vi missat tåget.

Sen lite Magda och Ola på det.

Magda Piskorczyk - "I'm a Woman"