Författare Ämne: Vad är det bästa/värsta/sjukaste ni hittat vid en närmare titt?  (läst 4449 gånger)

SlimsPunktSe

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 112
  • Driver onlinebutiken Slims.se och ÄLSKAR prylar!
    • Visa profil
    • Slims.se - Det var bättre förr!
Ibland så köper man en hel låda med prylar och upptäcker att man fått nått helt galet med på köpet, eller så är det något som ligger gömt i det man köpt.
Vad är ert bästa/sämsta/värsta som ni "råkat ut för"?

Själv har jag inte gjort någon uppseendeväckande upptäckt, men en gång då jag beställde ett gäng skivor från Amerika var dessa inslagna i tidningspapper från en tidning för personer som sökte väldigt (VÄLDIGT) avvikande "relationer" om man säger så... först skrattade jag så jag höll på att kikna, sen gick jag och kastade emballaget och tvättade händerna  :D
Det var bättre förr, det har jag alltid sagt.

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Vad är det bästa/värsta/sjukaste ni hittat vid en närmare titt?
« Svar #1 skrivet: ons 5 maj 2010 20:35:35 »
Det måste ha varit en gigantisk dildo (begagnad...) som jag och mina systrar hittade när vi rotade i en låda på en
"hemma hos" loppis...
Vi skrattade så vi höll på att kissa på oss! :D
Nej, ingen av oss slog till!

SlimsPunktSe

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 112
  • Driver onlinebutiken Slims.se och ÄLSKAR prylar!
    • Visa profil
    • Slims.se - Det var bättre förr!
SV: Vad är det bästa/värsta/sjukaste ni hittat vid en närmare titt?
« Svar #2 skrivet: tor 6 maj 2010 07:42:14 »
Haha, men ush!
Men man får ändå ge de loppisansvariga en eloge att de faktiskt hade ett brett och ovanligt sortiment!

Jag pratade med en flyttkarl för ett par år sedan, han hade tömt en gammal förmögen tants hem och hittat en konserverad människa på hennes vind... undrar hur vanligt sånt är!?
Hur är det med er andra då, nått kul måste ni ju ha hittat nu när ni börjat se vart detta barkar!  ;D
Det var bättre förr, det har jag alltid sagt.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vad är det bästa/värsta/sjukaste ni hittat vid en närmare titt?
« Svar #3 skrivet: tor 6 maj 2010 16:20:41 »
Jag köpte en läcker gammal resväska på loppis som inte gick att öppna. Nä den kändes inte helt "tom". Med lite meck kunde vi konstatera att den inte var tom heller utan fylld med "slaktrester" i form av päls från räv och liknande djur. Ett rävhuvudsskinn och svansar och klor med pälsen och klor intakt och jag vet inte vad. Det skändes lagom upphetsandekan jag väl säga. Ingen lukt så den jägaren visst nog vad han gjorde, så skinnet/pälsen var nog konserverad/garvad/beredd enligt konstens relger. Men uärrk! (Ã…kej, medger, att svansarna adopterades direkt av den lyriske raggarsonen).

Men nej, väskan kunde inte användas tiill annat efter det, pg vetskapen om vad den hade innehållt om inte annat.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vad är det bästa/värsta/sjukaste ni hittat vid en närmare titt?
« Svar #4 skrivet: tor 6 maj 2010 21:42:16 »
Jag tittade i en papplåda på en loppis och upptäckte att den var full med Rosa Ljung! Jag blir illamående fortfarande bara jag tänker på det!

Skämt åsido så borde jag ha sett något konstigt, men jag kommer inte på något nu. Men det kommer nog fram något förträngt så småningom.

SlimsPunktSe

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 112
  • Driver onlinebutiken Slims.se och ÄLSKAR prylar!
    • Visa profil
    • Slims.se - Det var bättre förr!
SV: Vad är det bästa/värsta/sjukaste ni hittat vid en närmare titt?
« Svar #5 skrivet: tor 6 maj 2010 22:26:55 »
HAHAHA, ROSA LJUNG!
Kommande generationer kommer att använda det som en förolämpning... det ska jag iaf lära kidsen att säga!  :D

Vi har en hel sommar framför oss, det är kanske dags att sätta siktet på alla ofynd också, fler rövarhistorier/skräckupplevelser/hissnande buskissituationer/ KOM IGEN ALLIHOPA, nått sitter ni inne på!

Eller om någon hittat nått helt fantastiskt, som en påse navelludd som visade sig ha en guldtacka på botten!?  :D
Det var bättre förr, det har jag alltid sagt.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vad är det bästa/värsta/sjukaste ni hittat vid en närmare titt?
« Svar #6 skrivet: tor 6 maj 2010 22:37:37 »
Ã…h, då har jag två härliga köp.

Dels köpte jag för många herrans år sedan en bok på ett antikvariat. Det låg skrivna papperslappar i dem, lite här och var.
det visade sig vara brevväxling från en väninna till en annan, och de innhöll i stort sett livsberättelser från deras bägges liv, genom ungdomen, till äktenskapet och senare även en bit in i ålderdomen. Det var som om jag lärde känna brevskriverskan, dvs inte kvinnan som hade ägt boken, men breven refererade som sagt dem bägge. En av kvinnorna blev tidigt änka medan den andra levde ett inte helt lyckligt äktenskap. Har dem kvar någonstans och funderat varje gång jag hittar fram dem igen om jag skulle försöka hitta någon efterlevande till damerna och återlämna breven....

Och så var det en låda i ett skrivbord som innehöll en pensionärs väderleksanteckningar, köpelistor och prisuppställningar, räkenskap etc; och årsboksanteckningar när barnen var födda, barnbarnen etc. Dessa har jag dock kasserat utan vidare reflektion efter att ha bläddrat igenom dem.

SlimsPunktSe

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 112
  • Driver onlinebutiken Slims.se och ÄLSKAR prylar!
    • Visa profil
    • Slims.se - Det var bättre förr!
SV: Vad är det bästa/värsta/sjukaste ni hittat vid en närmare titt?
« Svar #7 skrivet: fre 7 maj 2010 10:20:43 »
Ã…h vad fint, nått sånt hade man velat hitta ju!
Det borde vara världens inspiration till en författare, du kanske kan sätta ihop en lite bok av det  ;)

Nu kom jag på att jag för ett par år sedan köpte ett mycket speciellt fotoalbum av tjockt stoppat läder... det var väldigt speciella kort som visade upp en hel släkt under ett par år. De flesta i familjen såg väldigt gamla ut och de hade världens tjockaste bulldog som var med på ett par hörn, haah! En del av albumet var då de var och hälsade på sina släktingar i Amerika. Tror att bilderna var från 40-50-talet och var ungefär i storlek som polaroidbilderna är.
Får ta en närmare titt på bilderna om jag kan komma på vart jag lagt det... men det var också lite som att man del av någon annans liv!

Och på tal om undanstoppade brev och anteckningar så verkade det vara lite av en tradition att man förr lämna små meddelande till eftervärden. Min kompis flyttade in i en hyreslägenhet och när han på eget bevåg fräschade upp den med nya tapeter så öppnade han en ventillucka i väggen, detta har ju gjorts hundratals gånger under alla åren som lyan hade haft olika hyresgäster men kanske inte alla har stått på en stege och sett att där låg ett gäng brev. Breven var skrivna av en pojke och daterade till mitten av 50-talet. Där stod väl inget särskilt, han berättade lite om att han hade lirat fotboll under sommaren och att han skulle börja skolan till hösten igen och lite sånt. Tror nog att det stod att det var en hälsning till framtiden. Så man kan nog hitta en del historia om man bara råkar leta där man minst tror och anar. Själv flyttade jag inte i samma hus fast i en annan lya, jag hittade dock bara ett par rostiga fiskekrokar i en garderob  :(
Det var bättre förr, det har jag alltid sagt.