Författare Ämne: Prinsessans timeout  (läst 2103 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Prinsessans timeout
« skrivet: fre 7 maj 2010 18:42:36 »
Prinsessan Madeleine har tagit en timeout från sina prinsessliga plikter. Hon smiter helt enkelt från jobbet den rackaren. Jag undrar om det är OK att ge sjutton i att jobba för att man har gjort slut med en kille? Är det så har jag jobbat, jag vet inte hur mycket i onödan, då jag skulle ha kunnat timeoutat.  Godkänner försäkringskassan detta som sjukorsak eller är det helt OK att prinsessor bara strunta i att jobba av det skälet. Hennes uppehälle betalas ju av oss skattebetalare och jag kräver att få något tillbaka.

Vad säger Christina Husmark-Persson om detta? Jag finner det ytterst demoraliserande att personer i statsöverhuvudets omedelbara närhet inte lever upp till arbetslinjen. Dessutom undrar jag vem som vikarierar för henne under denna timeout. Eller är det så att hennes prinsessliga plikter är så betydelselösa att man inte kommer att sakna henne på jobbet. Är det så tycker jag att man kan friställa henne. Har hon ingen meningsfullt att göra så bör hon få sparken som prinsessa.

Sparkas hon kan vi säkert sänka skatten. Jag tycker man skall gå igenom hela kungahuset, inklusive prins och prinsessor, och se om det inte går att göra en del besparingar här, det verkar ju så i alla fall.



Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Prinsessans timeout
« Svar #1 skrivet: fre 7 maj 2010 19:33:25 »
Enligt skvallertidningarna jobbar hon i NY för Childhood foundation.

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Prinsessans timeout
« Svar #2 skrivet: fre 7 maj 2010 19:41:24 »
Ja det kan man undra, men vilka är hennes prinsessliga plikter när hon är på arbetet egentligen, prinsessan M verkar ha ett av de bättre jobben av de i kungafamiljen.
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Prinsessans timeout
« Svar #3 skrivet: lör 8 maj 2010 08:35:17 »
För min del får gärna hela kungafamiljen ta timeout, för alltid... ;)