Författare Ämne: Off topic, hemma hos...  (läst 5065 gånger)

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
Off topic, hemma hos...
« skrivet: ons 5 maj 2010 23:33:32 »
Lite off topic: men kolla in detta hem som är till salu....synd inte inredning ingår...

http://www.stadshem.se/viewObject.aspx?gid=OBJ24162_1042097525

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
Off topic, hemma hos...
« Svar #1 skrivet: tor 6 maj 2010 12:28:33 »
Ser väldigt mysigt ut, men kanske lite väl stylat...
Hur som helst ett, i mina ögon, tilltalande hem !  Mer sånt!

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
Off topic, hemma hos...
« Svar #2 skrivet: tor 6 maj 2010 12:43:42 »
Igen, när vi får se fler Retroforumiters hem??

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Off topic, hemma hos...
« Svar #3 skrivet: tor 6 maj 2010 14:42:10 »
Ja - vi vill gärna se "Hemma hos Semlan"! Och gärna hos fler.

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
Off topic, hemma hos...
« Svar #4 skrivet: tor 6 maj 2010 14:49:33 »
Ã…h nej ! Jag älskar att "titta in" hos andra, men hemma hos mig..... ???
Hm, dubbel moral...
Någon annan får börja! ;D     Ska tänka på saken...

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
Off topic, hemma hos...
« Svar #5 skrivet: tor 6 maj 2010 21:10:55 »
När vi hittat ett hus så kan jag bjuda på vårt hem här.
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
Off topic, hemma hos...
« Svar #6 skrivet: lör 8 maj 2010 08:41:27 »
Varför inte redan nu Prydnomannen? Jag är helt övertygad om att ni har det jättefint och vi är nyfikna... ;D

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
Off topic, hemma hos...
« Svar #7 skrivet: lör 8 maj 2010 09:22:15 »
Jag kan visa upp vårt hem, men vi har precis flyttat och har fortfarande inte kommit i ordning. Men jag har lovat Bortbytingen (kallekanin på forumet väl?) att visa när vi tapetserat med tapeterna vi köpt av henne. Så det blir två flugor i en smäll. Dock inte just nu. Dessutom har jag mindre av ett samlarhem än vad JJ har och det mesta porslinet (om ni vill se det) står i lådor i förrådet.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Off topic, hemma hos...
« Svar #8 skrivet: lör 8 maj 2010 17:04:43 »
Jag kan visa upp vårt hem, men vi har precis flyttat och har fortfarande inte kommit i ordning. Men jag har lovat Bortbytingen (kallekanin på forumet väl?) att visa när vi tapetserat med tapeterna vi köpt av henne. Så det blir två flugor i en smäll. Dock inte just nu. Dessutom har jag mindre av ett samlarhem än vad JJ har och det mesta porslinet (om ni vill se det) står i lådor i förrådet.

*skratt* Nopp, bb heter Kikarbara här på forumet och jag ser verkligen fram emot att få se dem uppsatta. =)!

Jag befinner mig också mitt i flyttning och kan visa bilder om en halv evighet (dvs, den tid det tar att komma in och få sorterat och packat upp och ratat och insett att man bara har massa skit och att man aldrig får ihop ett helt fungerande hem om man inte springer iväg på arton loppisar till, och gör ett par felköp och staplar högar som bara skall sorteras och allt det där ni vet, när man inte längre känner att man behöver skämmas för sin oreda och bristande ordningssinne... huvva!).


thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
Off topic, hemma hos...
« Svar #9 skrivet: lör 8 maj 2010 23:07:11 »
Ah, det är du. Ja, jag ser också fram emot att se dem uppsatta. I övrigt ser jag fram emot att ha ett hem överhuvudtaget. Flytt är inte vår grej, ändå har vi gjort det tre gånger på fyra år...

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Off topic, hemma hos...
« Svar #10 skrivet: lör 8 maj 2010 23:40:07 »
Ah, det är du. Ja, jag ser också fram emot att se dem uppsatta. I övrigt ser jag fram emot att ha ett hem överhuvudtaget. Flytt är inte vår grej, ändå har vi gjort det tre gånger på fyra år...

Den här gången tänker jag bryta min egen trend och göra det till "min grej". Men om jag om några månader har antingen skurit mig med omgivningen eller upptäcker att något i faggorna får mig att trivas mindre väl så har jag lovat mig själv att aldrig mer bli bosatt utan skall göra mig av med alla ägodelar och skaffa mig en husvagn, för nu ids jag inte att fortsätta umgås med mig själv om jag skall envisas med att flytta runt som jag gjort nu ett tag. Stället vi lämnar nu i dagarna har vi bott på lite drygt ett år och inte ens kommit in ordentligt och flyttat in "på riktigt" eller blivit färdiga med.

Jag ger mig själv två månader, så skall allt ha en organiserad egen plats. Och det som inte har det skall skeppas till återvinningen eller röda korset så det gäller att ligga i den här gången. Jag tänker vara hård mot de mjuka... dvs mig själv.