Författare Ämne: Mitt (mina) senaste fynd :-D  (läst 3980 gånger)

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
Mitt (mina) senaste fynd :-D
« skrivet: fre 14 maj 2010 23:33:37 »
Häromveckan var jag in och tittade runt i en secondhandbutik i samband med att jag for till Östergötland för att fira mina grabbar på deras födelsedag.

Där hittade jag en Technics kassettbandspelare M215 (har metallbandläge)





Längst in på en hylla hittade jag så en sådan här liten radiodel ST-X 933 L som tycks höra till en sådan där anläggning som man kan styra med en enda fjärrkontrolldosa. Den radiodelen har ett par kraftiga repor på höljet, plus att fjärrkontrolldosan saknas, så jag lyckades pruta ner priset på radiodelen till 0(!) kronor ::).



Om någon "råkar" ha en "original" passande fjärrkontrolldosa som inte används så är jag intresserad av att köpa den.

Anläggningen som helhet ser ut så här:

« Senast ändrad: fre 14 maj 2010 23:36:34 av Ficklampan »
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Mitt (mina) senaste fynd :-D
« Svar #1 skrivet: fre 14 maj 2010 23:50:42 »
Jag kör också med Technics till vardags. En likadan förstärkare står i stringhylleskåpet och några delar till - bl a en equalizer.

Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Mitt (mina) senaste fynd :-D
« Svar #2 skrivet: lör 15 maj 2010 01:48:41 »
Hej JJ!

Jag borde nog ha berättat att anläggningen på bilden inte alls är min :-[; jag hittade den bilden när jag letade på google efter en illustration.

Jag har en del andra "fullstora" stereoprylar i ett rack här i kontoret, både från Technics, Fisher, Harman/Kardon och JBL och några andra märken. Grejor som för övrigt räcker till tre kompletta stereoanläggningar (men då behöver jag två par högtalare till. Och det blir bra trångt i trean jag och hustrun bor i ;). Hon har förresten en Kenwoodkomponentanläggning som står uppkopplad i vardagsrummet).

Baselementen till mina JBL L50 har nyligen varit och fått ny upphängning till konerna, men eftersom mellanregisterelementen inte fungerar så ska jag tillverka ett par adaptrar så att jag kan montera ett par andra mellanregisterelement jag fått av den personen som fixade baselementen. Sedan blir det välljud här i kontorsrummet ;D.
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...