Allmänt > Fria diskussioner

Solidaritetskonflikt?

(1/8) > >>

Moses:
Jag är medlem i fyra olika fora som behandlar gamla saker.  Jag ser att andra har liknande förhållanden (åtminstone de som har samma nick i varje forum). Om jag inte får svar (och även annars) kan det hända att jag sätter in samma objekt på flera ställen. Är det någon fler än jag som känner ett litet sting? Ibland kan stinget förvärras av spydig kommentar...
Jag har vinnlagt mig om att alltid använda samma nick, även inom trådarna, även om jag vet att många inte gör det.
Har ni några synpunkter på detta, som kanske inte är något problem?

brodertuck:
Vilket är det fjärde forat? Det har jag missat. Känner till utöver detta, PES och AP. Finns det ännu fler?
Jag tycker att det är tråkigt att det är gnissel mellan olika forum. Det borde vara självklart att kunna lägga upp samma fråga på fler ställen, eller t.o.m länka mellan, utan spydiga kommentarer.

JJ:
Det finns ju specialforum - jag vet ett för vykort, ett för medaljer och ett för motorsågar! Sedan har väl Tradera ett eget och kanske även eBay.

Är det något som inte många känner till så kan även jag lägga samma fråga på flera ställen. Ju fler människor som ser frågan ju större chans är det att få svar.

Moses:
Mitt fjärde är Huutonet i Finland, och  här följer man ganska väl med i synnerhet AP.
Man ska väl inte vara för "fin i kanten", dvs ta illa vid sig av spydigheter, men så länge den egna självkänslan i antiksammanhang är ganska svag, är det lätt hänt.

Reseda:
Jag skriver på A-P, är bannlyst från att läsa och skriva  på PES utan förklaring. Har inte märkt av några spydighetar på A-P. Inte från någon vars nick jag värdesätter i alla fall. Att det sedan finns lite glåpord som rättshaveriser mm skiter jag fullständigt i.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion