Allmänt > Fria diskussioner
Solidaritetskonflikt?
kas:
Britta har ju säkert stort kunnande på sitt område (violiner osv) men hon är kärv (hämmad) mot de "vanliga" frågeställarna på musik/instrumentsidan, synd att det är så! Men hon har inte den förmågan att (empati) vara glad åt andras framgång o utveckling! Med andra ord, det saknas nånting hos henne...
Hur det än är så är det bara avundssjuka mot våran Admin, som besitter stort kunnande inom Data och programmvaror...Vi får vara glada att ADA har förmågan att konversera med sina änglar, inte Göteborgarna då utan vi alla!! ;)
Reggis:
Rätt intressant du skriver om â€att glädja sig åt andras framgångarâ€. Det är tyvärr något som inte bara Britta saknar utan är vanligt bland deltagarna på alla forum och så även i Danmark.
Jag äger en vas i bränd terrakotta gjord av Georg Jensen. Då det finns få sådana keramikföremål att tillgå, det rör sig om ett 25 till 30-tal totalt sett, så var jag intresserad av om någon hade ett hum om marknadsvärdet på denna vas. Georg Jensen var ursprungligen keramiker innan han gav sig på silversmide. Han var verksam några år på 1890-talet.
Vid de tillfällen jag frågat så har standardsvaret varit att â€den är inte gjord av Georg Jensen†trots att detta finns dokumenterat både i boken â€Ett keramiskt äventyr†och att ett målat exemplar finns på Georg Jensens museum. Kan bara tolka denna förnekelse till uppenbara fakta som extremt analt och snålt. Har även märkt det i andra sammanhang när man presenterat föremål som är lite unika och har en hög ekonomisk potential att dessa föremål förringas.
kas:
"Jag" kan inte förklara hur folk funkar, men känns kemin rätt så har dom en vän för livet... Ã… andra sidan spolar jag om det finns anledning och har dom inte kom "igen" så är det för evigt! Så du ser allting är relativt, jag är inte lätt att göra med jag heller, men får jag en fråga så gör jag vad jag kan för att besvara och hjälpa till, även om det skulle bli egna utlägg i pengar... 8)
Anja:
--- Citat från: Reggis skrivet tor 15 nov 2007 12:56:31 ---Jag äger en vas i bränd terrakotta gjord av Georg Jensen.
--- Slut citat ---
Det skulle vara kul att få se en bild.
Reseda:
Britta/ Janne / Rolle är samma person ;D
Bra gjort att lyckas dölja det så pass länge!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion