Författare Ämne: Solidaritetskonflikt?  (läst 16520 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #15 skrivet: tis 13 nov 2007 23:05:38 »
PES och Livets Ord har mycket gemensamt. Alla ser upp till den ofelbare ledaren  ;D

PAT

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #16 skrivet: ons 14 nov 2007 05:57:01 »
Det dära andra forumet har jag inte satt min "fot" på (inte ens tittat in!) på närmare ett år.

Vare sig man vill eller inte så påverkas man av all det osunda som skrivs mellan den lilla nyttiga information som är bra på det forumet.

Jag anser mig helad utav PES och Retroforum.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #17 skrivet: tor 15 nov 2007 10:40:26 »
Jag måste säga att Antikprat blir bara märkligare och märkligare. Inte nog med att det jobbas intensivt på att stänga ute personer med hjälp av IP-spärrar utan där florerar många fördomsfulla inlägg av olika slag.

Hel och halvrasistiska inlägg, det går bra, mens inlägg om konst och tolkningar av konst de stryks omedelbart. Jag uppfattar nog Antikprat som en till stora delar förtäckt propagandasite för Sverigedemokraterna.

Inlägg som på något sätt antyder att människor i vårt land skulle ägna sig åt något så ”smutsigt” som sex, stryks omedelbart även när det förekommer i samband med konst. Däremot är det fullt gångbart att ifrågasätta hela befolkningsgruppers moral och komma med allmänt förklenande uttalanden om personer från andra länder.

kas

  • Gäst
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #18 skrivet: tor 15 nov 2007 11:36:20 »
 Det var länge "sen" jag insåg det! Jag skulle lätt kunna betygsätta de få stackare som frekventerar där men avstår!! Allting går ut på att "järnhanden" ska med jämna mellanrum "städa", och vissa kollegor ställer upp och "gullar för IDA och IDI Admin"!!! Sist gjorde Britta ett utspel mot oss på Retro...
 Vi är tydligen en samling hjärndöda...Men när spriten går in, går vettet ut! 8) ADA har ju inget pannben??? Hur förgrämd kan man bli när man yttrar sig så. Kan tillägga att om man ser till alla "nick", så är dom några 20-30 pers, i själva verket så finns kanske 10 pers som skriver på allmänt...I ärlighetens namn tar jag undan hederskillar typ V8, Fahlis osv. sakligt o bra debattörer som har "substans"!  8)
« Senast ändrad: tor 15 nov 2007 11:38:29 av kas »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #19 skrivet: tor 15 nov 2007 11:50:15 »
Ja Britta är en märklig företeelse. Hennes enda intresse är att uttala sig om skräpkonst. Hon törs aldrig framföra en egen åsikt om konstverk sedan hon gjorde bort sig och klassade konstnärer som Gabriel Der Kevorkian och Adrian Dax som knarkarkonst.

Nu väntar Britta till någon annan sagt något och så hänger hon på och talar om att detta är skräp eller Hötorg och att ramen är värd en 10:a. Hon har betydande kunskaper i svensk konst men verkar inte vara intresserad av att använda dessa kunskaper till något annat än att utgjuta sitt förakt för okunniga frågeställares alster.


kas

  • Gäst
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #20 skrivet: tor 15 nov 2007 12:19:54 »
 Britta har ju säkert stort kunnande på sitt område (violiner osv) men hon är kärv (hämmad) mot de "vanliga" frågeställarna på musik/instrumentsidan, synd att det är så! Men hon har inte den förmågan att (empati) vara glad åt andras framgång o utveckling! Med andra ord, det saknas nånting hos henne...
Hur det än är så är det bara avundssjuka mot våran Admin, som besitter stort kunnande inom Data och programmvaror...Vi får vara glada att ADA har förmågan att konversera med sina änglar, inte Göteborgarna då utan vi alla!!  ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #21 skrivet: tor 15 nov 2007 12:56:31 »
Rätt intressant du skriver om ”att glädja sig åt andras framgångar”. Det är tyvärr något som inte bara Britta saknar utan är vanligt bland deltagarna på alla forum och så även i Danmark.

Jag äger en vas i bränd terrakotta gjord av Georg Jensen. Då det finns få sådana keramikföremål att tillgå, det rör sig om ett 25 till 30-tal totalt sett, så var jag intresserad av om någon hade ett hum om marknadsvärdet på denna vas. Georg Jensen var ursprungligen keramiker innan han gav sig på silversmide. Han var verksam några år på 1890-talet.

Vid de tillfällen jag frågat så har standardsvaret varit att ”den är inte gjord av Georg Jensen” trots att detta finns dokumenterat både i boken ”Ett keramiskt äventyr” och att ett målat exemplar finns på Georg Jensens museum. Kan bara tolka denna förnekelse till uppenbara fakta som extremt analt och snålt. Har även märkt det i andra sammanhang när man presenterat föremål som är lite unika och har en hög ekonomisk potential att dessa föremål förringas.

kas

  • Gäst
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #22 skrivet: tor 15 nov 2007 13:07:53 »
 "Jag" kan inte förklara hur folk funkar, men känns kemin rätt så har dom en vän för livet... Ã… andra sidan spolar jag om det finns anledning och har dom inte kom "igen" så är det för evigt! Så du ser allting är relativt, jag är inte lätt att göra med jag heller, men får jag en fråga så gör jag vad jag kan för att besvara och hjälpa till, även om det skulle bli egna utlägg i pengar... 8)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #23 skrivet: tor 15 nov 2007 23:01:24 »
Jag äger en vas i bränd terrakotta gjord av Georg Jensen.

Det skulle vara kul att få se en bild.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #24 skrivet: fre 16 nov 2007 00:29:33 »
Britta/ Janne / Rolle är samma person  ;D

Bra gjort att lyckas dölja det så pass länge!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #25 skrivet: lör 17 nov 2007 10:02:21 »
var så snälla och håll igen lite med pratet om personer på andra forum -jag ska se över vad jag själv har skrivit, för det vore bra om vi håller en ton i forumet som är konstruktivare, än där man pratar om rättshaverister och personförföljelser (jag antyder två andra forum här  :))

men alla kan få nåt att prata skit om, när admin återigen varit i radio över hela västra götalandsregionen (om ni visste hur svårt det är att vara samlad och få ur sej vettiga textrader, men det gick bättre än förra året :))

http://sr.se/cgi-bin/vast/program/index.asp?date=2007-11-16&ProgramID=69 gå till program 12.30-13.00 -9 minuter in på bandet
(och så var jag i Uddevallaposten i onsdags och Bohusläningen igår)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Solvargen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #26 skrivet: lör 17 nov 2007 16:10:00 »
Det var ju riktigt roligt att få höra hur admin låter live. Det är ju alltid lite lättare när man hör någon prata än  när man bara läser. Det kommer ju med så mycket mer nyanser då, som man inte kan läsa i skrift. :)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #27 skrivet: mån 19 nov 2007 23:32:52 »
det gick bättre än förra året :))

Det gick jättebra!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #28 skrivet: tis 20 nov 2007 12:05:45 »
Det var ju riktigt roligt att få höra hur admin låter live. Det är ju alltid lite lättare när man hör någon prata än  när man bara läser. Det kommer ju med så mycket mer nyanser då, som man inte kan läsa i skrift. :)
En anledning till att lägga ut detta var också för att kanske låta som nåt annat än en elak rättshaverist :) jag hoppas det är det intrycket man får -alltså att jag kanske inte är en sån  bitch som folk vill framställa mej på andra forum :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #29 skrivet: tis 20 nov 2007 12:16:24 »
 Du vet ju hur folk är, det finns ju alltid dom som ska topprida andra, egentligen tror jag att det problem för vissa att erkänna att Du är duktig i det Du sysslar med, för det har vi ju upplevt på forum både Du och jag! 8)