Allmänt > Fria diskussioner
Vad läser du just nu?
convallaria:
--- Citat från: Reggis skrivet tor 15 nov 2007 11:28:55 ---
Jag har de så förspänt att jag behöver inte köpa böcker utan min bokaffär är föreningens soprum. Där ställer vi böcker på en bokhylla och där kan man hämta den litteratur man vill ha. Ofta står det nyutgivna eller relativt nyutgivna böcker där varje gång jag går ner, jättebra.
--- Slut citat ---
Vilken bra idé! Vi har nåt liknande på biblioteket på orten. Där finns en hylla där man kan ställa dit en bok och ta nån annans. Problemet är ju bara att jag inte vill ställa dit nån av mina. Vill bara haaaaaa.
Reggis:
Det är ju synd. Men jag har ingen chans att lagra alla böcker jag läser och oftast är det pocketböcker så jag brukar ställa dit. Annars så har vi också en frivilligtjänst som har en daglokal med loppis. De har ofta så mycket böcker att de ställer ut ett bord med gratisböcker. Annars så säljer de för någon krona så det går lika bra.
Böcker finns det hur mycket som helst så bokhandeln besöker jag bara om jag skall ha fackböcker eller något liknande.
Domino:
Camilla Läckberg blandat med Mari Jungstedt, gillar kriminalromaner! :)
Anja:
Jag har blivit latare och latare. Från att ha läst minst ett par böcker i veckan är jag nu nere i att lyssna på en bok i månaden...
Ljudböcker är dyra i inköp. Det finns klubbar även för detta fenomen, med lägre priser. Jag tror inte man kan hitta dem i soprummet eller andra inrättningar ännu.
Det sämsta/bästa (?) med ljudböcker är att de är lätta att somna till.
Just nu lyssnar/somnar jag till Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden".
ZapZap:
Har försökt under längre tid att läsa färdigt Moment 22 av Joseph Heller, men vet ej om jag lyckas den här gången heller. Provade för 15 år sen utan framgång och nu kom den fram igen. Rekommenderas som sömnmedel. Annars ligger arvet efter Arn och väntar, den ser jag fram mot att plöja mej igenom. Kan passa på och rekommendera Lars Widding och ex. Ã…rstasviten, många fina lästimmar finns det där.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion