Allmänt > Fria diskussioner
Vad läser du just nu?
brodertuck:
Jag har väl aldrig varit någon större läsare av skönlitterära böcker, men nu finns ju som sagt andra alternativ.
Har lyssnat på några stycken iaf. I somras tänkte jag att jag skulle lyssna på "Liftarens guide till galaxen". Den ska ju vara så otroligt bra, och ja, jag lyssnade igenom den, men varför den boken fått kultstatus begriper jag inte ???
convallaria:
--- Citat från: ZapZap skrivet fre 16 nov 2007 07:58:38 ---Har försökt under längre tid att läsa färdigt Moment 22 av Joseph Heller, men vet ej om jag lyckas den här gången heller. Provade för 15 år sen utan framgång och nu kom den fram igen. Rekommenderas som sömnmedel. Annars ligger arvet efter Arn och väntar, den ser jag fram mot att plöja mej igenom. Kan passa på och rekommendera Lars Widding och ex. Ã…rstasviten, många fina lästimmar finns det där.
--- Slut citat ---
Ja, Moment 22 var ju nåt man bara MÃ…STE läsa. Kult. Och jag gjorde det i tjugo års åldern, men tyckte också den var ganska tråkig. Widding slukade jag däremot i samma ålder: som historieintresserad var det underbart.
convallaria:
--- Citat från: brodertuck skrivet fre 16 nov 2007 09:03:34 ---I somras tänkte jag att jag skulle lyssna på "Liftarens guide till galaxen". Den ska ju vara så otroligt bra, och ja, jag lyssnade igenom den, men varför den boken fått kultstatus begriper jag inte ???
--- Slut citat ---
Böcker med kultstatus skrämmer lite, för tänk om man själv tycker det är crap! Liftarens guide dröjde jag länge med att läsa just för att alla höjde den till skyarna (sic!) men jag gillade den skarpt och har hört att just ljudboken ska vara en fullträff. Man man har ju olika sorts humor. Jag läste Dumskallarnas sammansvärjning när jag pendlade till Sthlm, men fick sluta för jag satt och gapskrattade på tåget så att mina medresenärer blev störda. Min syster läste boken och tyckte den var skittråkig....
brodertuck:
Försökte mej också på "Dumskallarna" och orkade väl igenom halva. Visst finns det poänger, men så rolig är den inte. Blir den kanske roligare mot slutet?
convallaria:
Man måste nog ha lite kissåbajshumor för att tycka Dumskallarnas sammansvärjning är kul. ;D
Se på serier: Laban t ex - totalt humorlös, tar upp plats sen flera år i UNT, jag hoppar naturligtvis över den men surar för att den är där. Medan Rocky är tidernas bästa serie, tycker jag.
Mor min, däremot, njuter av Laban och avskyr Rocky. Baby Blues diggar hon och jag tycker den är pennalistisk.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion