Allmänt > Fria diskussioner

Vad läser du just nu?

<< < (8/8)

convallaria:
Måste få rekommendera Tusen strålande solar av Khalad Hosseini. (Han har också skrivit Flyga drake, som jag inte läst än, men som "alla" verkar ha läst och tyckt om.) Fascinerande berättelse om kvinnors liv utanför och under burkan i Afghanistan under tjugo år. Det verkar så vackert där och så hemskt. jag skulle vilja åka dit - om det någonsin blir fred.

Bilden hämtad från bokus.com

Fjoll:
Jag har också längtat till det det landet Convallaria men oron där gör att jag hållit mig hemma. Däremot har en kompis till mig arbetat som korre där. En på många sätt fasansfull tid (enl henne) men ack så lärorik. Även jag kan varmt rekommendera Tusen strålande solar, en av de bättre böcker jag läst på senaste tiden. Flyga Drake är av samma höga klass, jag sträckläste båda.

Vince:
Sitter och läser en bok som heter "Hela svenska folkets park - en K-märkt turné" av Staffan Bengtsson och Göran Willis.
Mycket bra bok om våra svenska folkparker och mycket roliga gamla bilder.Det finns riktigt snygga folkparker där allt är så grymt snygga 50-talsformer på.

MVH Micke

JJ:

--- Citat från: Vince skrivet sön  2 mar 2008 15:19:09 ---Sitter och läser en bok som heter "Hela svenska folkets park - en K-märkt turné" av Staffan Bengtsson och Göran Willis.
MVH Micke

--- Slut citat ---

Jag har för mig att jag såg den på rean häromdan. Jag kanske köper den - har ett par böcker i serien förut.

Vince:

--- Citat från: JJ skrivet sön  2 mar 2008 19:53:46 ---Jag har för mig att jag såg den på rean häromdan. Jag kanske köper den - har ett par böcker i serien förut.

--- Slut citat ---

Ja den är helt klart utan tvekan värd dom ynka 59:- som den kostar,man får mycket för pengarna,bra skriven bok,mycket info utan att bli tråkig och bra,snygga bilder.

MVH Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion