Författare Ämne: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?  (läst 4922 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« skrivet: mån 24 maj 2010 15:50:55 »
Hur länge väntar man på kontakt och vad gör man mera? Har en köpare som inte meddelat sig, nu åttonde dagen, jag har skickat mail nån dag sedan, och igår. Ingen lust att ringa...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« Svar #1 skrivet: mån 24 maj 2010 16:15:20 »
Vad har du satt för betalvillkor i auktionen? Sätter man inte ut antal dagar så är det många som tror att traderas gamla rekommendation fortfarande gäller, det var tio dagar vill jag minnas.
Annars är det den 25 imorgon, så har du inte fått betalt i övermorgon, så ring. Många gånger kan det vara faktorer som flytt, kraschad hårddisk, bredband som ligger nere etc som ställer till det. Bara se på mig, jag har inte kommit in på min hårddisk de senaste två veckorna idag, alla mina kontakter som var aktuella ligger och förfaller och jag kan inte höra av mig för på telia webmail finns inga adresser eller nedtankade mail... *suckar*.

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
SV: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« Svar #2 skrivet: mån 24 maj 2010 16:33:50 »
Kolla framför allt tidigare omdömen. Om användaren har för vana att krångla, så sätt negativt omdöme och starta om auktionen. Så gör jag, men jag har väldigt sällan drabbats.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« Svar #3 skrivet: mån 24 maj 2010 18:03:50 »
Det kan man göra, men jag har blivit väldigt försiktig, efter att ha drabbats av tre stycken hämdomdömen.....så numera  ringer jag faktiskt.....det brukar vara det effektivaste.

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« Svar #4 skrivet: mån 24 maj 2010 19:50:25 »
Får man inget svar över mail måste man ju givetvis ringa,det tycker jag är en säljares skyldighet.Man vet aldrig vad som kan ligga bakom.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« Svar #5 skrivet: mån 24 maj 2010 20:24:44 »
Jag har nåt emot att ringa och jaga folk, får se om det är ett mobilnummer, då sms:ar jag, kom på att gjorde någon sådan påminnelse när jag sålde av våra tv-spel häromsistens. Personen i fråga har tydligen gjort sej oanträffbar ett par gånger tidigare auktioner, så jag får känslan att det är ren köpånger.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Gila

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
SV: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« Svar #6 skrivet: mån 24 maj 2010 21:39:03 »
Vad är det "farliga" med att ringa? Snabbt och enkelt att reda ut ev. missförstånd.

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« Svar #7 skrivet: mån 24 maj 2010 23:10:53 »
Jag har nåt emot att ringa och jaga folk, får se om det är ett mobilnummer, då sms:ar jag, kom på att gjorde någon sådan påminnelse när jag sålde av våra tv-spel häromsistens. Personen i fråga har tydligen gjort sej oanträffbar ett par gånger tidigare auktioner, så jag får känslan att det är ren köpånger.

Varför då,ser inte vad det är som är så farligt??Det är ju bara att ringa.Man behöver ju inte ringa 10 gånger kanske men 1 eller 2 tycker jag helt klart man ska ringa och sen skicka sms om man inte får svar när man har ringt.Tycker heller inte att man ska sätta något negativt omdöme om man inte gjort det som går för att få tag på köparen.

MVH Micke

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« Svar #8 skrivet: tis 25 maj 2010 07:39:55 »
Jag tänkte allt att jag inte sätter ut negativt omdöme utan att ha ringt först. Men jag är sådan till min natur att jag hellre skriver än pratar, jag får ur mej det jag vill ha sagt bättre i text. Annars skulle det nog inte vara nåt forum om jag var annorlunda :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Tradera: Folk som är oanträffbara i en vecka?
« Svar #9 skrivet: tis 1 jun 2010 23:12:12 »
Hur det gick. Det kom en förklaring av personlig karaktär och betalt med råge, så visst löste det sej -efter att jag skickat ett sms...

Fortsätter om mitt traderaäventyr i en annan tråd :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se