Allmänt > Fria diskussioner

Vi frihetsälskare…

(1/4) > >>

Reggis:
Frihet är det bästa ting, som sökas kan all värden kring. Ja vem känner inte till den strofen. Ändå är vi så få som hyllar friheten och lever efter detta budskap. Idag har det blivit lite skumt att vara frihetsälskare. Nej arbeta skall man och det pratas om arbetslinjen. Vi frihetsälskare kallas ofta för arbetsskygga precis som det skulle vara något negativt.

Jag är stolt över att vara arbetsskygg. Jag är stolt över att inte bära andras ok och vara kuvad under arbetets tvång. Jag är stolt över att kunna klämma ett par vinare på kvällen, sova ut ordentligt på morgonen utan att behöva få känslan av att smita från någon sorts jävla jobb.  Att kunna röka på mitt på dagen, ta en tur på stan och fnittra som en liten flicka utan att ha en massa arbetskamrater som undrar hur det står till.

Men bäst känns det när man tänker på att genom att jag ger katten i att jobba så får någon annan ett jobb. Det är konstigt nog fler som vill bli slavar än vad det finns plats för slavar. Vi som föredrar friheten framför att vara slav under arbetets bojor bör därför avstå från att arbeta.

En dag i varje månad borde utnämnas till slavarnas dag. Då kan vi arbetsbefriade stå på stan med fyllda champagneglas på morgonen och hurra för slavarna på väg till sina jobb. Hurra och skål säger vi samtidigt som vi betonar vikten av att vara nykter på jobbet så vi kan tyvärr inte bjuda.

Gila:
Grattis dig! Är det provokation du är ute efter??

prydnomannen:
Du har så rätt Reggis, den stora lögnen är att alla skall inrätta sig i ledet (arbetslinjen)

Vad kan man tro, kan det vara 10% som verkligen älskar sitt arbete?

JJ:

--- Citat från: prydnomannen skrivet ons 26 maj 2010 20:10:33 ---Vad kan man tro, kan det vara 10% som verkligen älskar sitt arbete?

--- Slut citat ---

Min förra chef trodde på allvar att ca 99% av alla som arbetar älskar sitt arbete.

prydnomannen:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta JJ

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion