Allmänt > Fria diskussioner

Vi frihetsälskare…

<< < (2/4) > >>

Vince:
Om jag förstår dig rätt så jobbar du inte alls???
Vad lever du på då???Alltså vart får du dina pengar ifrån??Eller lever du på vad naturen ger,odlar morötter (exempelvis) och sover under granar?Hur har du råd att leva i ett konsumtionssamhälle som vårt där tak över huvudet kostar precis som allt annat livsnödvändigt för t.ex. hygien,mat m.m, om du inte jobbar?

Jag förstår inte arbets skygga/frihetsälskande människor,ni måte ha haft ett väldigt traumatiskt arbetsliv som gjort er så negativa till att arbeta.Prova att jobba med nått du tycker om,så gör jag  ;)

JJ:
Reggis lever gott på aktieaffärer, råvaruinvesteringar och liknande. Hon har ett hus på Österlen och en lägehet i Stockholm - fullproppade med dyra antikviteter som hon har köpt riktigt billigt. Det har hon skrivit förut i alla fall...

prydnomannen:
Äsch, jag förstår Reggis, helt och fullt. Om jag vore ekonomiskt oberoende så skulle jag inte heller stå vid en arbetslinje, men det är så klart inte samma sak som att vara overksam, det finns så lite tid och så mycket att hinna med, allt i livet kan inte behöva handla om pengar. Jag skulle vara fullt sysselsatt oavsett storlek på bankkonto.

Jag skulle tro att folk som vågar säga kontroversiella saker saker som Reggis t.e.x. har ett starkt behov av individualitet, och likadant känner jag, jag har alltid haft svårt för t.e.x lagsporter, det är helt enkelt inte så spännande att samarbeta, finns ingen kick att få i det, inte för mig, i jämförelse med vad ett eget projekt kan ge, så är det kul att vara motvalls/udda dessutom.

Att ha ett kapital som arbetar är också ett arbete. Något man brinner för är så klart att föredra men människor har inte alltid lyxen att kunna välja det

Faaan Reggis, du är en lyxpunkare...

Reggis:
Jag lever gott på mina tillgångar så jag är ingen parasit på andras arbete. Det jag har vänt mig emot är den här totala fokuseringen på att alla skall arbeta hela tiden. Det finns ju massvis med arbetslösa som vill arbeta, det är ju för helvete brist på anställningar varför då hålla på så här.

Livets mål kan inte vara att arbeta och berika ägarna vare sig i form av aktieägare eller enskilda personer. Individen måste också få utrymme att kunna ägna sig åt sånt som inte ger PENGAR. Gör du något som du inte får lön för betraktas du närmast som suspekt.

Jag tyckte det här som Miljöpartiet hade som kallades friår var fantastiskt. Det var politiker som inte såg allt i "klingande" mynt utan ville ge individen chansen att utvecklas, heders till Miljöpartiet. Det försvann naturligtvis när vi fick en regering med "penningdyrkare" som tillbad det heliga arbetet.

De flesta arbetsuppgifter som finns är totalt meningslösa som att marknadsföra ytterligare en tandkrämssort till, ett nytt mirakulöst tvättmedel eller schampo med vitamin X i.

Jag har arbetat men helt enkelt tröttnat, det ger ingenting. Att berika ett antal aktieägare varför då? Dom kan faan i mig jobba ihop sina pengar själva om dom nu är så förtjusta i dom.

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet tor 27 maj 2010 17:30:54 ---
Jag tyckte det här som Miljöpartiet hade som kallades friår var fantastiskt. Det var politiker som inte såg allt i "klingande" mynt utan ville ge individen chansen att utvecklas, heders till Miljöpartiet. Det försvann naturligtvis när vi fick en regering med "penningdyrkare" som tillbad det heliga arbetet.

--- Slut citat ---
Tyvärr så försvann friåret redan under föregående regering. De penningsdyrkande brunskjortorna har således ingenting med detta att göra. Det var många år sedan nu. Sambon ville haft sig ett sådant men kvoten var redan fylld och skulle inte fyllas på, och det är efterhand många år sedan känns det som. Tror att det kan ha varit omkring 2003 eller 2004, det var i varje fall under den tiden jag var löneslav.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion