Teknik & mekanik > Fordon

Vackra gammla lastbilar

(1/4) > >>

Ficklampan:
http://www.heggestrucking.se/veteraner/veteraner.htm

SlimsPunktSe:
Riktigt trevlig länk, en fröjd för ögat!

Visst du fresten att det heter "fickla" när man lyser med en ficklampa?
Nya verb är livet!  :D

Ficklampan:
Hej SlimsPunktSe! (Får man förresten fråga var du hittade ditt användarnamn?)

Varsågod så mycket!

Ja, det läste jag i en artikel om nya ord som barnen på någon förskola "hittat på" ;D.

SlimsPunktSe:
Du menar hur jag hittade på Slims.se?
Jo... mitt favoritband är Slim Cessna's Auto Club, och en afton då jag var ute och kalasade så träffade jag på en gammal vän som skrek TJENA SLIM (jag är ganska lång och smal) och detta var i vevan då jag skulle dra igång företaget (som har en något smalt område)... och på den vägen är det som det blev Slims.se. Att det är viktigt att det är .se är att företaget listigt nog faktiskt heter så!  ;D

Kids ordlekar kan ibland resultera i fantastiska ord, för ett tag sedan fick jag göra talas om djuret Gäddopard!
Tänk att bli biten av en sån i en sjö (eller träd... det är oklart vilket element som är det mest självklara, haha)!

Ficklampan:
Hej!

Ja precis det var det!

Slim Cessna's Auto Club har jag inte hört... bäst jag kollar om de finns på Youtube ;).

Cessna vet jag däremot vad det är, svårt flygintresserad sedan åtta år som jag är.

Ja barn är kluriga på att hitta på nya ord. Ibland undrar jag om det inte var ett barn som hittade på namnet på det här djuret "skvadern":



Och på tal om "olika fram och bak"... vad kallar man egentligen ett sådant här fordon? Lastbuss? ;)



Och så mina Cessna-favoritflygplan:

A-37 Dragonfly


172 Skyhawk


O-1 Bird Dog


Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion