Teknik & mekanik > Fordon

Vackra gammla lastbilar

<< < (2/4) > >>

SlimsPunktSe:
Ja dem måste du kolla upp, riktigt alternativ utflippad country när det är som allra bäst!  :D

TVEKLÖST en liten kotte som står bakom det där djuret, hahaha!

Ett Cessna hade jag mer än gärna haft tillgång till, det får bli projektet när man blir lite äldre och måste skaffa sig ett intresse som samtidigt ger en chansen att även se lite av världen från ovan, snacka om frihet!!
Är du pilot eller du är än så länge endast spekulant?

Jag vet inte riktigt vad man kallar en buss med flak... men det borde ju ha någon skön titel!
Om inget annat får vi leta upp en finurlig yngre förmåga som helt enkelt hittar på ett!  :D

guygil:

--- Citat från: SlimsPunktSe skrivet fre 28 maj 2010 22:43:29 ---Jag vet inte riktigt vad man kallar en buss med flak... men det borde ju ha någon skön titel!
Om inget annat får vi leta upp en finurlig yngre förmåga som helt enkelt hittar på ett!  :D

--- Slut citat ---
  Varför inte kalla den för lastbuss helt enkelt

Ficklampan:
Hej SlimsPunktSe!

Nej... pilot är jag inte... jag skulle gärna vilja skaffa flygcertifikat (brorsan driver flygskola, i Skåne...;)) men det kostar massor massor av pengar, och på grund av förtidspension genom att jag har Aspergers syndrom med inslag av DAMP så ryms inte den kostnaden i budgeten. Så istället passar jag på att njuta av flygandet på flygdagar någon gång om året, och byggande av plastmodellflygplan emellanåt. När jag inte försjunker i läsning av någon av mina många flygböcker, eller nostalgitittar på flygprogram på VHS/DVD ;D.

En anfader till mig var förresten med och satte upp "Flygvapnets vagga" på F3/Malmen utanför Linköping 1926 :). http://sv.wikipedia.org/wiki/F_3_Malmsl%C3%A4tt

Ficklampan:
Hej guygil!

"I folkmun" kallas sådana där bussar just för "skvadern" genom att de är olika utformade fram och bak. Men "lastbuss" tycker jag är en mera passande benämning, inte minst genom min autism som jag skrev om i mitt svar till SlimsPunktSe ovan (en person med autism kan ha ett väldigt "rakt" sätt att benämna olika företeelser).

SlimsPunktSe:
Grymt coolt yrke din bror har!!!
Har också hört att det kostar en hel del pengar att ta certifikatet, samt att man måste flyga ett vist antal timmar per år för att få ha kvar det... nån nämnde summan 60 000 per år, kan det verkligen vara möjligt???
Får hoppas att du gör ett miljonklipp inom kort så du får råd att börja flyga  :)

Vi får väl enas om lastbuss då helt enkelt!  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion