Allmänt > Fria diskussioner

Dagens loppisfynd

(1/78) > >>

ada:
Jag var säker på att vi hade ett sånt här ämne, men hittade inte, då är det hög tid att starta det!

Idag hittade jag fyra glöggkoppar Gullaskruf Vineta 10 kr st och en stor soppskål i Arabia Arctica som är min stora servis om man säger så, för 110 kr, den säljs för 75€ på Arabias webbshop

JJ:
Salladsbestick i teak - snygga! - 20 kr.
Tre fugaskålar i mellanstorlek, en röd och två ofärgade - 125 kr ihop. I antikaffärer som har sådana hade man inte fått enbart den röda för den summan.

JJ:
Idag - kaffekopp med fat "grå ränder" av Kåge - 40 kr.
Ofta har ränderna blivit slitna men denna ser fin ut.

Köpte även den  taggiga skeden till salladsbestick gense Focus de luxe för 10 kr.
Den är endast 22 cm lång, den jag hade innan är 27 cm.

En bok blev det också - "Svensk Form", 270 sidor tjock, tryckt 1964. Betalade 50 kr jämnt.

Köpte även en miniatyr från Alingsås keramik, tre gamla vykort och någon sak till som jag inte kommer på nu. Totalt gjorde jag åt 175 kr.

Sedan såg jag en ganska dyr sak i en antikaffär som vore kalas att ha till inredningen. Vid nästa lön köper jag nog den om den finns kvar då.

ada:
vi ser fram emot att se din inredning en dag :) *blink, blink*

JJ:

--- Citat från: ada skrivet sön 11 nov 2007 21:36:29 ---vi ser fram emot att se din inredning en dag :) *blink, blink*

--- Slut citat ---

Det gör jag också! Det som jag har skaffat hittills är inte i någon ordning utan står var de får plats i röran. Vissa delar av röran skall jag sälja av så småningom - gamla samlingar som har svalnat...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion