Allmänt > Fria diskussioner

Dagens loppisfynd

<< < (6/78) > >>

Reseda:
Lilla Ä. är en dam med stilkänsla. Är liksom Mormor förtjust i Rokoko minsann. Skulle aldrig nedlåta sig att fika vid ett bord med 50-talsben.  ;D

JJ:
Är det ingen som har fyndat idag? Själv har jag handlat: Jens Quistgaards ishink av teak (en klassiker som var kul att få in). En liten Rörstrand stengodsskål, signerad "Ti" i botten (vet någon vem det är?), en grön Rörstrandsvas märkt 541 i botten (nu vet jag vad det betyder), formen är konisk men den översta tredjedelen är en knottrig jordgubbe i formen - höjd 12 cm, en singelskiva av gul vinyl och ett par vykort. Bild kommer senare om någon vill ha på något av detta.

nisse 8:
Naturligvis ska du lägga in bilder...........i utbildningssyfte :)

ada:
Kan inte det vara en Gunnar Nylund med en ansats till den där modellbeteckningen som var tre bokstäver som beskrev formen på vasen/skålen? (några finns på avslutade tradera) Det var nån mer som använde de modellbeteckningarna, vem var det?

Ishinken var fasligt fin!

Här kommer mina simpla fynd från idag, en klassisk prylhylla för 5 kr och en adventsstake för 15 som kan tolkas gammal, men jag har ingen aning, nån som känner ingen modellen?

JJ:

--- Citat från: Reseda skrivet tis 11 dec 2007 21:03:22 ---Hade vasen åkt ut??  :D

--- Slut citat ---

Ja, den passar inte alls in hemma hos mig. Fast den hade nog åkt ut på Tradera för det verkar inte vara skräp.

Dagens loppisfynd för mig blev en begagnad CD. Alphex twin - windowlicker. Ett rent konstverk! Grannarna har hört den nu flera gånger...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion