Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
Reggis:
Tvii, vilket uselt väder det var. Här var man laddad till tusen på en superloppishelg. Det fanns flera bra loppisar men vädret förstörde det hela. Vart inte helt lottlös utan det blev lite i alla fall. Ett fint stilleben av Frithiof Berglund för 50 kr var nog det ekonomiskt bästa.
Vi får hoppas att vädret inte förstör nästa helg då det är så många bra loppisar på gång. Skulle vilja kalla det för årets loppishelg helt enkelt, man laddar.
Reggis:
Visserligen helgens men här är den. En platta från Porceleyne Fles, målad av Burghoorn 1906. Fantastiskt fin eller hur? Den är inte så där gul och solkig utan i perfekt skick. Det är för att jag pressat ner bildstorleken som den blivit så.
Reggis:
Impressionistmålning, inte så vanligt att man hittar det inte.
Reseda:
Delfts och blommande träd; vad mer kan man önska från ett loppisbesök?
Men milda makaroner, går du i butik i detta gudomliga väder? Är det det som kallas Stockholmssyndromet? ???
Reggis:
Jag är alltid på hugget för att shoppa oberoende av väder. Jag är en riktig shopaholic Reseda. Enda skillnaden på mig och de här sorgliga fallen man läser om i tidningar är att jag har råd med det här som tur är, därför är jag inget sorgligt fall. Det andra aktivitet som jag alltid är intresserad av är som du vet en viss form av motion som man inte får tala för mycket om här.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion