Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
Fjoll:
Fint blev det, helt klart, men du, jag kan ändå inte låta bli att undra, blir det inte lite kladdigt när man inte blandar ut det med någon typ av balsamterpentin (usch så giftigt)? Tänker bara på de gånger jag spillt olja på vår träköksbänk. Det har allt blivit lite kladd iof kan det bero på att den redan varit mättad. Själv är jag en linoljefantast, tror att det är bra till det mesta. Oliver och Lin, det är mirakelväxter!
Reggis:
Nej faktiskt inte. Är själv väldigt förvånad. Det var just för rädslan till kladd jag bara provade på en liten bit först men det blir inte kladdigt. Det tar ca 2 timmar för det att torka sen är det bara att lägga på mattor, etc.
Tycker detta är rätt typiskt för dagens samhälle. Här köper man dyra oljor, rengöringsmedel, etc så är det bara en omförpackning av något vanligt och billigt man köper. Såg till exempel att Yes var bland det bästa du kunde använda för mögeltvätt. Bättre än de flesta svindyra rengöringsmedel. Jag har kört med golvpolish vid ett par tillfällen och det här ger ett mycket bättre resultat till bråkdelen av kostnaden för dessa medel.
nisse 8:
Det som jag funderar över är, kan inte matolja härskna och börja lukta?
Reggis:
Det tror jag inte. Linolja är också vegetabilisk och där händer ingenting. Träet suger upp den och trä härsknar inte.
Visar en liten grej från dagens loppisrunda, en gris, troligen från förra sekelskiftet. Fin va?
JJ:
I morse var jag på en loppis i ett litet samhälle några mil hemifrån - hade fått låna en bil vilket inte händer så ofta. Jag läste om loppisen på anslagstavlan i en mataffär - det fanns inga annonser i någon tidning. Den skulle börja 10.00 så jag kom dit 09.35. Bara att knalla in och botanisera bland prylarna, och ingen annan köpare fanns där. Plockade på mig: två kaffekoppar Prunus, en liten stengodsvas av Nylund, en miniatyr från Alingsås Keramik samt en liten Mumintallrik (två mumintroll sitter i en båt och en av dem försöker laga en trasig utombordare). Allt i fint skick. Totalt pris - 40 kr! Betalade kl 09.55 och inte förrän då började fler personer komma...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion