Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
kikarbara:
--- Citat från: gitzie skrivet tis 5 aug 2008 12:52:11 ---Vykort är spännande. Jag har en som samlar på tåg/järnvägsvykort här hemma ;)
Kan tänka mig att du har roligt om än tidskrävande :)
--- Slut citat ---
Problemet är att jag "fastnar" i bilder... likadant så köpte jag för ett litet tag sedan upp ett stort parti gamla hemmets veckotidningar för att jag ville hitta lite klippdockor som jag själv hade som barn, på speciella idoler (jag skulle gifta mig med Donny Osmond när jag blev stor... trist nog blev han en gammal gubbe så jag slog det ur hågen *skrattar*). Men jag kan knappt gå igenom dem, för jag sitter och läser och läser och läser... jag gör likadant med vykorten, sitter och funderar över trakter och bilder och människor... det borde inte vara tidskrävande, men det blir det när man inte bara kan skugga över...
Reggis:
Får väl visa min fina Sessa och grodan hon just skall kyssa så att del blir en prins. Köpt på loppis nu i sommar.
gitzie:
Hur gammal är den reggis? Vet du det? Stämpeln ser "modern" ut, men ansiktet på sessan ser ut att vara äldre tillverkning.
Klämmer in en lito också som jag köpte nästan samtidigt med den andra.Den platsade i vårt sovrum direkt :)
Däremot har jag inte kunnat lista ut vem konstnären är. Visst står det Hedelin på den?
Har hittat en Rita och en Marianne, men tycker inte att de hör ihop med denna litton.
Beklagar att bildkvalitén inte blev den bästa :(
gitzie:
Jag tror jag blir tokig, såvida jag inte är det redan ??? ::)
Ser ni ögat i vänstra kanten på bilden, ca 1/3 nerifrån. DET FINNS INTE PÃ… BILDEN I VERKLIGHETEN. Båda jag och min man granskade den igen alldeles nyss!
Det händer med jämna mellanrum att det finns saker på mina bilder som inte finns på/runt det jag fotograferar i verkligheten.Tycker att det är lite "spoky".
Reggis:
Det är ingen av dom det är Lillemor Hedelin.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion