Allmänt > Fria diskussioner

Dagens loppisfynd

<< < (77/78) > >>

semlan:

--- Citat från: Reggis skrivet mån 31 maj 2010 18:31:28 ---Degeberga är inget speciellt. Det är inte värt någon större omväg. Jag är där i närheten på somrarna och då går jag naturligtvis dit men jag skulle inte anstränga mig så mycket. Då är det betydligt roligare grejer på loppisarna på idrottsplatser, Sucken och i Lund samt bakluckorna.

Förra året så var det med viss tveksamhet jag valde att åka till Degeberga och inte till loppisen i Ingelstorp som var på samma dag.

--- Slut citat ---
Nja, chansen att hitta något kul är betydligt större i Degeberga än i loppisen i Ingelstorp.
Sen är det givetvis en fråga om tycke och smak, beroende på vad man är ute efter.
Jag brukar alltid komma pank och nöjd från Degeberga.

Reggis:
Säg inte det Semlan, säg inte det. Jag har hittat jättekul saker på den loppisen innan den böt vecka till samma vecka som  Degeberga, vilket den för ett par år sen. På alla idrottsloppisar finns alltid chansen att göra betydande fynd inom måleri och det är oftast där de större ekonomiskt fynden finns. På Degeberga finns det överhuvud ingen chans till något sådant. Däremot är naturligtvis chansen att hitta något du gillar betydligt större i Degeberga.

Fast nu för tiden finns det inget unikt som du inte kan hitta någon annan stans på Degeberga så det lutar år loppisen i Ingelstorp för min del i år.

JJ:
Dagens och gårdagens inköp. Stor UE-kruka - ser ut som 40-tal. Nylund stengodsvas - ser ut som unik. Salladsbestick, svensktillverkade (men nu får det räcka med salladsbestick...) och en pepitavas från UE. De här gröna är riktigt snygga.

Eventuellt blir det Degeberga i år. Jag har kollat upp tåg/buss och det ser bra ut. Skall kolla upp sovmöjligheter - en samlarkompis tältar i närheten vissa år.

semlan:
Var för första gången på backluckeloppis och fyndade Forsells socker- salt- och pepperströare för Gense, 45 kr,
6 st små Iittala Kekkerit glas 30 kr och en gammal cement utekruka för 50 kr.
Mao- mycket nöjd! ;D

JJ! Skrik till om du vill ha tips om inkvartering!

Ficklampan:
Köpt på en av stadens loppisar. Dunken är tänkt för fotogen eller rödsprit och har märkningen (instansat):

"UN/3A1/X1.7/300/94/D/BAM 3055-B"

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion