Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
ada:
--- Citat från: JJ skrivet sön 13 jan 2008 14:49:43 ---Nu kommer bilden på gårdagens loppisfynd. Jag tog med den större ofärgade vasen för storleks- och formjämförelse (det måste väl vara från samme formgivare?).
Idag blev det bara ett fyrkantigt stengodsfat från Gustavsberg - Bohus heter det enligt text i botten. Jag har inte kollat upp än om Stig L kan ha ett finger med i spelet.
--- Slut citat ---
Du har hittat Mammas gaffel och Don Juan tårtspade av Adam Thylstrup ser jag
JJ:
--- Citat från: ada skrivet sön 13 jan 2008 15:47:38 ---Du har hittat Mammas gaffel och Don Juan tårtspade av Adam Thylstrup ser jag
--- Slut citat ---
Jaha! Tack för informationen! Är det en uppläggningsgaffel eller en matgaffel? Den verkar lite för stor för att vara en matgaffel och farligt spetsig.
--- Citat från: ZapZap skrivet sön 13 jan 2008 14:58:13 ---Sålde en tillbringare i Bohus innan jag visste att det var SL.
--- Slut citat ---
Tack, då slapp jag kolla upp att det var SL som jag misstänkte.
Reggis:
Det blev lite idag också. Den här kan väl kanske kallas för fynd tycker jag. Tycker den är lite kitschig så den får väl vara med trots att det är 1800-tal. Det är en akvarell av Johan Kahl (1831-1905). Påminner en hel del om Egron Lundgren eller hur?
ada:
--- Citat från: JJ skrivet sön 13 jan 2008 16:18:55 ---
--- Citat från: ada skrivet sön 13 jan 2008 15:47:38 ---Du har hittat Mammas gaffel och Don Juan tårtspade av Adam Thylstrup ser jag
--- Slut citat ---
Jaha! Tack för informationen! Är det en uppläggningsgaffel eller en matgaffel? Den verkar lite för stor för att vara en matgaffel och farligt spetsig.
--- Slut citat ---
Jag tror det är en hjälpatillmedtårtbitengaffel (här får nån hjälpa till med benämningen :)), fast nån nämnde nånstans att det var en provsmaka/spetsaköttbullegaffel (särskilt för mammor då)
Reggis:
Idag blev det en vovve från Ipsen, Danmark. Verkar vara från förra sekelskiftet ungefär.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion