Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
Reggis:
Tavlan kommer från en tavelsäljande dörrknackare. De gick tydligen runt och sålde pasteller vid dörren har jag hört. Jag undrat varifrån de kom eftersom de är rätt vanliga på loppis och fått den förklaringen av en äldre handlare. Det var på 1960-talet tydligen.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet tis 22 jan 2008 22:04:28 ---Tavlan kommer från en tavelsäljande dörrknackare. De gick tydligen runt och sålde pasteller vid dörren har jag hört. Jag undrat varifrån de kom eftersom de är rätt vanliga på loppis och fått den förklaringen av en äldre handlare. Det var på 1960-talet tydligen.
--- Slut citat ---
Jag kan inte låta bli att gilla färgerna, så den får hitta ett hörn och en ny ram, men det var bra att veta decennie, för då är det lättare att hitta en ram som passar bättre än den som den kom i. Den var helt malplacerad i en terrakottafärgad ikearam...
Reseda:
Dessa "konstverk" på sammetsliknande papper såldes vid dörr även på 70-talet. De var på 60-70-talet MYCKET vanliga. Tror att de kan tillskrivas ett otal olika konstnärer.
kikarbara:
--- Citat från: Reseda skrivet tis 22 jan 2008 22:58:39 ---Dessa "konstverk" på sammetsliknande papper såldes vid dörr även på 70-talet. De var på 60-70-talet MYCKET vanliga. Tror att de kan tillskrivas ett otal olika konstnärer.
--- Slut citat ---
De som såldes på sandpapper minns jag, från sjuttiotalet, men har nog inte lagt märke till sammetstavlor tidigare. Men jag har såklart inte letat efter det heller. Men nu tror jag nog att jag skall hålla utkik efter dem, eftersom jag gillar intensiteten i färgen på den här. Det var en riktigt kul liten grej, och en krona var hon absolut värd. Hon får följa mina andra damer framöver! :)
Reggis:
Det är pastellpapper ni kallar för sametspapper.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion