Författare Ämne: Dagens loppisfynd  (läst 217916 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #195 skrivet: sön 6 apr 2008 20:05:21 »
Äntligen är jag Retro, eller hur. Dagens fynd.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #196 skrivet: sön 6 apr 2008 20:16:18 »
Reggis, Skicka dem INTE. Sätter nu kedjor runt postlådan. Har fått kräksjuka HUHUHU så gräsligt. Fick du betalt för att ta bild på eländet?? ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #197 skrivet: sön 6 apr 2008 20:21:22 »
Njet, jag köpte dom för 25 spänn på loppis idag. Jag köpte även dessa för 25 kr, fina eller hur?

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #198 skrivet: sön 6 apr 2008 20:30:09 »
Ajajajajaj jag har fått "svetsblänk" i ögonen av dina skor  >:(

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #199 skrivet: sön 6 apr 2008 20:31:25 »
Farliga klackar, inte lätt att gå i sådana.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #200 skrivet: sön 6 apr 2008 21:34:16 »
Jag har väl tidigare berättat om hur min mamma skickade mig på kurs att gå vackert, 10 veckor á 4 timmar per tillfälle. Jag kan springa 100 meter i högklackat med en bok på huvudet och vicka på rumpan samtidigt. Då menar jag högklackat, det här är inte speciellt högt skall du veta Nisse. Detta är en kunskap jag verkligen har haft nytta av kan jag tala om. Jag är mycket tacksam mot min mamma som tvingade mig till detta. Tvinga och tvinga, efter två kurstillfällen tyckte jag det var kul. Jag var nog 12 år när det begav sig.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #201 skrivet: sön 6 apr 2008 21:36:38 »
Jag lärde mig själv att gå med bok på huvudet i högklackat, tog trappan ner till gillestugan och upp igen dessutom.

Du får öva på sånt du med, så du inte stukar dej i fortsättningen Nesse lelle :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #202 skrivet: sön 6 apr 2008 22:18:41 »
Äntligen är jag Retro, eller hur. Dagens fynd.

Woow, dessa var hur snygga som helst!!

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #203 skrivet: mån 7 apr 2008 07:46:25 »
jag blir grön av avund över di gröne. De borde ligga på skoavdelningen, Ada.
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #204 skrivet: mån 7 apr 2008 11:08:56 »
Jag har väl tidigare berättat om hur min mamma skickade mig på kurs att gå vackert, 10 veckor á 4 timmar per tillfälle. Jag kan springa 100 meter i högklackat med en bok på huvudet och vicka på rumpan samtidigt. Då menar jag högklackat, det här är inte speciellt högt skall du veta Nisse. Detta är en kunskap jag verkligen har haft nytta av kan jag tala om. Jag är mycket tacksam mot min mamma som tvingade mig till detta. Tvinga och tvinga, efter två kurstillfällen tyckte jag det var kul. Jag var nog 12 år när det begav sig.

Faktum är att jag tror på kurser som de här, visste jag bara var det fanns en sådan hade jag skickat min dotter direkt. Tyvärr har vi inte så mycket stil och finess i vårt familjemönster, och jag tror att det är väldigt viktigt för en kvinna att kunna det här. Jag är altså inte ett dugg ironisk nu. Jag tycker inte att skomakare nödvändigtvis måste bli vid sin läst och det handlar trots allt om viktiga sociala signaler. De som ser skillnad på hållning och hållning bedömer utefter det, så är det bara. Dessutom är det bra för ryggen att kunna gå rätt.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #205 skrivet: mån 7 apr 2008 11:59:37 »
Ja men framför allt ger den ett oerhört självförtroende Kikarn och detta leder till en säker framtoning som i sin tur leder till uppmärksamhet. I mitt fall ledde det också till en himla massa extraförtjänster då uppmärksamheten gav diverse välavlönade extraknäck.

Det finns ingenting som uppskattas mer än att man kan vicka på stjärten med stil. Sen har jag tränat in en härlig böj också. Det ingick inte i kursen. Det finns inte en man som inte stirrar storögt när jag kör min böj. Den är dessutom väldigt kontaktskapande. Man skall ha och odla kontakter idag, det är viktigt.

Bra att du tar upp det här med sociala signaler Kikarn. Det är också en viktig del i det hela. När man spanar in en kille som man vill ha kontakt med så är detta ett förträffligt sätt att dra blicken till sig. Man kan ju inte bara gå fram och säga ”Hurru gullet, är det inte dags för en liten svängom i sängen för jag är så förbaskat kåt.”  Men efter lite stjärtvickande och en böj så kommer offret självmant fram, jag garanterar. Så sätt igång och träna, ni kommer inte att ångra er.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #206 skrivet: mån 7 apr 2008 14:06:58 »
Bra att du tar upp det här med sociala signaler Kikarn. Det är också en viktig del i det hela. När man spanar in en kille som man vill ha kontakt med så är detta ett förträffligt sätt att dra blicken till sig. Man kan ju inte bara gå fram och säga ”Hurru gullet, är det inte dags för en liten svängom i sängen för jag är så förbaskat kåt.” 

Hm, jag drog förstås inte sista svängen men jag var nog inte mindre rak när jag träffade han som sitter och packar därborta i hörnet för sådär drygt åtta år sedan, så det kan fungera att vara rak också ;).

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #207 skrivet: mån 7 apr 2008 20:43:10 »
Det fungerar säkert men det är inte lika roligt. Nu till dagens fynd. En bronspryl på runt 10 kg. Var alldeles slut i armarna när jag släpat hem den.


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #208 skrivet: mån 7 apr 2008 20:50:31 »
Jösses, jag ser det framför mej hur du kånkat, man känner igen sig liksom... :)

Är det en spegel på andra sida eller har det nån annan funktion, inte solur väl?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #209 skrivet: mån 7 apr 2008 21:47:03 »
Näh, det är jag som fixade lite när jag kom hem. Satte i en klocka jag gjort av en gammal LP-skiva som jag sprayat och satt spegelflisor som timmangivelser. Passade perfekt in där spegeln skall sitta. Fast jag skall sätta dit spegeln igen, ville bara prova.