Författare Ämne: Dagens loppisfynd  (läst 219360 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #255 skrivet: tor 5 jun 2008 22:58:31 »
Denna onämbara motion vill jag inte tillstyrka mitt på dagen i solen. Det kan bli FÖR mycket av det goda. Man vill ju inte få solsveda  :o

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #256 skrivet: sön 8 jun 2008 20:33:48 »
Var på storloppis i helgen och hittade den här glasfiguren av Lalique. Fick betala 20 kr och då känns det som man gör något oanständigt då man vet att ingen vettig människa säljer en felfri signerad Lalique för 20 kr. På de här föreningsloppisarna gör de det. Det är bara att tacka och ta emot eller???

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #257 skrivet: sön 8 jun 2008 22:51:08 »
Rara Reggis!
Jag har varit borta ett bra tag, hittade tillbaka ikväll med hopp om något nytt......
Men visst är du kvar ännu, med dina oändligt långa inlägg med dina åsikter angående både det ena och det andra.
Finns det någon som är verkligt intresserad av dina åsikter Reggis , eller kan det  vara så illa att vi läser dina inlägg .gäspar lite lätt och går vidare på ett annat forum,eftersom du upprepar dig själv gång på gång.
 

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #258 skrivet: sön 8 jun 2008 23:36:03 »
Jag vet inte om jag inbillar mig men har inte du skrivit exakt detsamma som här ovan tidigare.

Hittade detta tidigare inlägg från dig : ” Jaha! här smyger jag mig fram..............hoppas att Reggis  tar igen sig en liten stund, ärligt talat Reggis , tror du verkligen att vi alla andra är så intresserade av ditt tyckande och tänkande.”

Ja det verkar som du upprepar dig Änglautanskor eller? Fast jag måste säga att dina upprepningar känns bara stimulerande och fräscha. Det är tyvärr inte oss alla unnade att ha förmågan att upprepa oss med samma finess som du. Kan du inte ta det en gång till för säkerhets skull.

Nu har jag inte skrivit här sen i torsdags så det är nog inte mina inlägg som skrämt iväg personer gäspandes härifrån till andra forum är jag rädd för Änglautanskor. Har du någon annan teori kanske?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #259 skrivet: mån 9 jun 2008 09:25:38 »
Rara Reggis!
Jag har varit borta ett bra tag, hittade tillbaka ikväll med hopp om något nytt......
Men visst är du kvar ännu, med dina oändligt långa inlägg med dina åsikter angående både det ena och det andra.
Finns det någon som är verkligt intresserad av dina åsikter Reggis , eller kan det  vara så illa att vi läser dina inlägg .gäspar lite lätt och går vidare på ett annat forum,eftersom du upprepar dig själv gång på gång.
 

Jag kan bara upprepa mig och tala för mig själv, dock med en väderdatering eftersom den underbara solen gör att jag tillbringar mindre tid vid datorn- jag försöker njuta av sommaren helt enkelt!

Det är varmt ute, jag sitter fullspäckad med arbete; antingen så sitter jag här vid datorn och kikar längtansfullt ut på havet eller så vallfärdar jag dit ner tillsammans med barnen i den utsträckning jag kan; igår blev det först vid 19-00 snåret men då var vi till gengäld kvar länge och vattnet var mycket väl uppvärmt så det blev en härlig kvällsstrandvistelse.

Jag kikar in här även om jag inte skriver. Och det är Reggis inlägg jag kastar mig över först.

Alla har inte samma smak varken när det gäller inredning, musik eller vad vi vill läsa eller annat. Men jag tar ärligt talat illa vid mig varje gång du kritiserar det jag själv uppskattar väldigt mycket; hade jag fått bestämma så hade Reggis tagit minst dubbelt så stor plats som hon gör idag, lagt ännu fler inlägg, visat ännu fler bilder, fler åsikter och filosifiska krumelurer. Jag gillar det helt enkelt Ängla.

Varje gång du ger Reggis olika pikar för olika saker så tar jag illa vid mig, för du kritiserar även mig eftersom jag uppskattar att hon skriver.
I själva verket är det så att varje gång du försöker leka översittare och gör ett försök att förminska Reggis som person, så kritiserar du oss som gillar att läsa det hon skriver. (Med det sagt inte att jag håller med Reggis alltid, för det gör jag inte, och en hel del av spänningen ligger i det).

Jag vet inte om du förstår Ängla; men om Reggis hade brytt sig och kanske blivit sårad av dina inlägg, -vilket jag är helt säker på att hon inte gör; she couldn´t care less, vilket är helt underbart!!- så hade det du håller på med varit nätmobbing på hög nivå. Du kritiserar sällan det hon skriver, men henne som person och det är en smula -för att inte säga mycket- lågt.

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #260 skrivet: mån 9 jun 2008 09:58:21 »
Kan bara instämma i Kikarbaras inlägg, har suttit här och funderat varför jag blir sårad av Änglas inlägg.
Varje gång du ger Reggis olika pikar för olika saker så tar jag illa vid mig, för du kritiserar även mig eftersom jag uppskattar att hon skriver.
I själva verket är det så att varje gång du försöker leka översittare och gör ett försök att förminska Reggis som person, så kritiserar du oss som gillar att läsa det hon skriver. (Med det sagt inte att jag håller med Reggis alltid, för det gör jag inte, och en hel del av spänningen ligger i det).

Jag tycker att Reggis inlägg är en frisk fläkt och det får mig att tänka till ibland om saker och ting som jag annars inte hade ägnat en enda tanke på!
Jag kommenterar inte ofta det hon skriver men för den skull betyder det inte att jag inte läser och bryr mig!

Jag hoppas att du Ängla slutar att förringa oss som gillar att läsa Reggis inlägg och även Reggis som person!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #261 skrivet: mån 9 jun 2008 11:10:50 »
Ni är lite onyanserade i försvaret av Reggis, då vi vet att alla har sina bättre och sämre sidor, och då syftar jag inte det jag inte tycker man ska skriva om på forumet, utan det att även Reggis kan såra andra forumdeltagare.

Men så är det ju att du Ängla konsekvent påpekar att du inte gillar det Reggis skriver, och det skapar ingen särskilt konstruktiv forumanda. Du säger inget som man kan bygga en kritisk diskussion av heller utan det är mest bara påhopp.

Jag vet ju att jag själv känner ett sting (på tal om att bli sårad) av att du kallar forumet dött i ett annat inlägg:
Jag har inte heller varit här, men beror på mer att detta forumet verkar vara nästan heldött.
Det kommer ju an på var och en att tillföra inlägg med substans när man väl kommer in och skriver, när det fina vädret mest håller en borta från datorn. Plötsliga inhopp som bara innebär icke konstruktiv kritik av forumet och dess medlemmar tillför absolut ingenting. Som du antyder finns det andra forum att vända sig till om man inte gillar ett visst, så jag tror jag ska förvarna om att jag stryker framtida inlägg av dig om det fortsätter på denna linjen här.
« Senast ändrad: mån 9 jun 2008 11:27:35 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #262 skrivet: mån 9 jun 2008 18:25:26 »
Jag har väldigt svårt att se att jag medvetet skulle såra någon person rent personligt. Sen är det en annan sak att jag kanske tar upp ämnen eller har åsikter som någon eller några kan finna genanta, provokativa eller anstötliga. Skulle jag vid något tillfälle ha gjort mig skyldig till att ”ha skrivit saker för att såra andra medlemmar” så ber jag om ursäkt för det, det är aldrig min avsikt.

Däremot blir det faktiskt varken dynamik eller debatt på ett forum om deltagare hela tiden håller inne med sina åsikter för att någon eller några tycker illa om åsikten eller synpunkterna. Det innebär bara att personer med exakt samma åsikter bekräftar varandras inställning, inte speciellt dynamiskt och utvecklande. Det är ju faktiskt så att det oftast inte finns något rätt eller fel. Ofta handlar det om timing.  Det vill säga åsikter som upplevs väldigt egna och avvikande kan några år senare vara ”helt korrekta” enligt vad majoriteten då tycker.

Problemet med de flesta siter är att få till den här dynamiken utan att det går över styr. Är det så att du saknar intressanta ämnen Änglautanskor så har jag inte sett något som skulle hindra dig från att starta sådana ämnen. Är det så att jag på något sätt kan bidra i ”dina ämnen” så gör jag det gärna. Men att som du ”ställa sig på sidan om och vilja bli road” är inte konstruktivt. Med detta påstår jag inte att mina inlägg skulle vara så in i vassen intressanta. Hur intressant det blir avgörs av alla deltagare oberoende av vem som startar upp dialogen.

Vill samtidigt tacka Kikarbara och Domino för era vänliga inlägg.

Passar på att visa ett silversmycke jag också köpte på loppis i helgen. Är det någon kunnig som kan datera den? Jag får det till runt 1880. Tråden handlar ju om loppisfynd.



kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #263 skrivet: mån 9 jun 2008 23:22:52 »
Ni är lite onyanserade i försvaret av Reggis, då vi vet att alla har sina bättre och sämre sidor, och då syftar jag inte det jag inte tycker man ska skriva om på forumet, utan det att även Reggis kan såra andra forumdeltagare.

Jag diskuterade inte Reggis som person, utan hennes inlägg utifrån min helt och hållet högst personliga upplevelse av läsvärde när det gäller hennes inlägg. Ingenting annat.  Om jag inte hade velat läsa dem så hade jag hoppat över dem bara, det är ju lätt att gå vidare till ett mer intressant ämne om man inte giter? Måste man förringa det man själv inte gillar? Det finns ju alltid en risk att någon annan uppskattar det....

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #264 skrivet: tis 10 jun 2008 10:54:11 »
Hmm, åter på Retro efter ett tags bortavaro pga resor och sjukdom. Egentligen så har jag uttryckt mig tidigare i den här frågan men jag vill ändå göra min röst hörd då jag tycker det är viktigt att säga sin mening. Det behövs emellertid inte någon upprepning då jag instämmer i allt vad Kikar redan skrivit. Men, i och med att jag gör det så skulle även min kritik vara onyanserad. Onyanserat kan jag kalla Änglas inlägg, definitivt inte Kikars (läs min uppfattning). I högsta grad nyanserad om jag får tycka. Jag har ännu inte tolkat ett enda inlägg av Reggis (eller någon annan heller bortsett från ovanstående personangrepp på Reggis) som personangrepp på någon av oss andra. Det är därför jag gillar forumet. Det betyder inte att man måste jamsa med och tycka lika, det är framförallt olikheterna som ger must och liv till debatten/diskussionen.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #265 skrivet: tis 10 jun 2008 15:37:57 »
Tack Fjoll. Jag ägnar mig inte medvetet åt den typen av persondiskussioner då det måste vara totalt ointressant för besökare att se två, i de flesta fall obekanta, gräla på en site med hjälp av personomdömen.

Är det ingen som har någon åsikt om åldern på silversmycket? Reseda, du brukar kunna sånt här.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #266 skrivet: tis 10 jun 2008 18:11:51 »
Önskar jag kunde ha en åsikt, men icke det, kan i princip ingenting om silver. För mig kan det vara från närsomhelst, nästan. Däremot kan jag berätta att jag handlat på loppis!!! Yipppee, inte ofta jag hittar något jag gillar och dessutom till ett bra pris. En st Barbie och en st silverbrosch. Tror åtminstone det är silver. Ã…terkommer med foto på objekten.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #267 skrivet: tor 12 jun 2008 21:19:14 »
Hittad den här idag. Lenci.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #268 skrivet: tor 12 jun 2008 21:24:49 »
Förtjusande söt :) Skulle du vilja vara snäll och visa hur märkningen ser ut på föremål från Lenci?
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #269 skrivet: tor 12 jun 2008 22:03:49 »
Det står handskrivet: “Lenci, Made in Italy, Torino". Ibland saknas "Made in Italy".