Författare Ämne: Dagens loppisfynd  (läst 218053 gånger)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #375 skrivet: mån 31 maj 2010 11:27:43 »
Nja, JJ är bra på att fynda, så jag gissar att han gett runt 500 för kalaset.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #376 skrivet: mån 31 maj 2010 12:06:39 »
Jag gillar din reklamskylt skarpt!
Slutsumma...hm.... fynd!?... 800kr?
Blir det Degeberga i juli? :)

Jag tror knappt att det blir Degeberga - har svårt att ta mig dit med buss/tåg. Men Markaryd i Augusti blir det.
Kan som ledtråd nämna att bara en sådan reklamskylt gick på Tradera för ett tag sedan för över 800 kr.

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #377 skrivet: mån 31 maj 2010 16:44:07 »
Jag tror knappt att det blir Degeberga - har svårt att ta mig dit med buss/tåg. Men Markaryd i Augusti blir det.
Kan som ledtråd nämna att bara en sådan reklamskylt gick på Tradera för ett tag sedan för över 800 kr.
Inga problem! Tåg till Kristianstad och buss därifrån till Degeberga!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #378 skrivet: mån 31 maj 2010 18:31:28 »
Degeberga är inget speciellt. Det är inte värt någon större omväg. Jag är där i närheten på somrarna och då går jag naturligtvis dit men jag skulle inte anstränga mig så mycket. Då är det betydligt roligare grejer på loppisarna på idrottsplatser, Sucken och i Lund samt bakluckorna.

Förra året så var det med viss tveksamhet jag valde att åka till Degeberga och inte till loppisen i Ingelstorp som var på samma dag.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #379 skrivet: mån 31 maj 2010 19:39:04 »
Jag är där i närheten på somrarna och då går jag naturligtvis dit

Jamen, då skulle det vara kul att åka dit och träffa dig Reggis! Det är nog en upplevelse.

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #380 skrivet: mån 31 maj 2010 19:44:48 »
Degeberga är inget speciellt. Det är inte värt någon större omväg. Jag är där i närheten på somrarna och då går jag naturligtvis dit men jag skulle inte anstränga mig så mycket. Då är det betydligt roligare grejer på loppisarna på idrottsplatser, Sucken och i Lund samt bakluckorna.

Förra året så var det med viss tveksamhet jag valde att åka till Degeberga och inte till loppisen i Ingelstorp som var på samma dag.
Nja, chansen att hitta något kul är betydligt större i Degeberga än i loppisen i Ingelstorp.
Sen är det givetvis en fråga om tycke och smak, beroende på vad man är ute efter.
Jag brukar alltid komma pank och nöjd från Degeberga.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #381 skrivet: mån 31 maj 2010 21:35:58 »
Säg inte det Semlan, säg inte det. Jag har hittat jättekul saker på den loppisen innan den böt vecka till samma vecka som  Degeberga, vilket den för ett par år sen. På alla idrottsloppisar finns alltid chansen att göra betydande fynd inom måleri och det är oftast där de större ekonomiskt fynden finns. På Degeberga finns det överhuvud ingen chans till något sådant. Däremot är naturligtvis chansen att hitta något du gillar betydligt större i Degeberga.

Fast nu för tiden finns det inget unikt som du inte kan hitta någon annan stans på Degeberga så det lutar år loppisen i Ingelstorp för min del i år.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #382 skrivet: sön 6 jun 2010 12:03:28 »
Dagens och gårdagens inköp. Stor UE-kruka - ser ut som 40-tal. Nylund stengodsvas - ser ut som unik. Salladsbestick, svensktillverkade (men nu får det räcka med salladsbestick...) och en pepitavas från UE. De här gröna är riktigt snygga.

Eventuellt blir det Degeberga i år. Jag har kollat upp tåg/buss och det ser bra ut. Skall kolla upp sovmöjligheter - en samlarkompis tältar i närheten vissa år.

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #383 skrivet: sön 6 jun 2010 16:54:20 »
Var för första gången på backluckeloppis och fyndade Forsells socker- salt- och pepperströare för Gense, 45 kr,
6 st små Iittala Kekkerit glas 30 kr och en gammal cement utekruka för 50 kr.
Mao- mycket nöjd! ;D

JJ! Skrik till om du vill ha tips om inkvartering!


Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #384 skrivet: mån 7 jun 2010 15:32:15 »
Köpt på en av stadens loppisar. Dunken är tänkt för fotogen eller rödsprit och har märkningen (instansat):

"UN/3A1/X1.7/300/94/D/BAM 3055-B"
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #385 skrivet: lör 12 jun 2010 15:42:14 »
Idag blev det Hedens loppis till att börja med. Jag var där kl åtta och kunde konstatera att det blåste ordentligt och att det var lite tunnsått med säljare. Träffade på Helena från bloggen Porslin och nostalgi. Köpte endast en sak - en modul till min Nagelljusstake. I Stockaryd köpte jag ju en skål till, och efter lite omkonstruktion av ljusstaken så kom jag fram till att jag behövde en modul till för att det skulle bli en snygg kombination. 100 kr tycker jag var ett bra pris på denna - det är nog den billigaste som jag har köpt. Gick vidare till Holmens marknad, men där blev det bara en ljusblå plastskål som jag redan hade två likadana... Den kostade bara 10 kr så jag kunde inte låta bli. Sedan blev det tre ställen till men där köpte jag inget.

Nu ser ljusstaken ut så här. Jag försökte räkna antalet moduler men det är inte så lätt när de hänger ihop med varann. Jag fick 35 st en gång och 37 nästa - så det kanske är 36 st då. Plus fyra skålar.
« Senast ändrad: lör 12 jun 2010 16:05:23 av JJ »