Författare Ämne: Dagens loppisfynd  (läst 217954 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #75 skrivet: tis 15 jan 2008 23:46:43 »
Gitzie, JOHODÃ… hon klarar visst operationen. Hon är t o m glad för att den äntligen blir av. Våran Sune viskade det i örat på mig. Pussar till Shama från Albin o Sune och en kram till matte från mig  :-*


Vi håller tassar och tummar för SHAMA

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #76 skrivet: tis 15 jan 2008 23:47:26 »
Snäääälla Reggis, kan du inte ta en ny bild på ugglan och damen med neutral bakgrund och maila den till mej?
Vill gärna ha den bilden som bakgrundsbild på datorn.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #77 skrivet: ons 16 jan 2008 00:14:05 »
Gitzie, JOHODÃ… hon klarar visst operationen. Hon är t o m glad för att den äntligen blir av. Våran Sune viskade det i örat på mig. Pussar till Shama från Albin o Sune och en kram till matte från mig  :-*

Vi håller tassar och tummar för SHAMA
Tack  :)
Reseda. du har blivit en fena på att fixa till texten  ;D ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #78 skrivet: ons 16 jan 2008 08:32:36 »
Brodertuck, skall göra det till helgen för då måste jag ha dagsljus om det skall bli bra.

Reggis


gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #79 skrivet: ons 16 jan 2008 20:10:17 »
Bara helt kort. Ska inte blanda in katter i dagens loppisfynd  ;D
Shama mår efter omständigheterna väl  :)
Matte är däremot förbannad >:( Samma operation gjordes på svärfars katt för knappt ett år sedan. Kostnadsökning sedan dess: 1250kr!!! Totalt 5500kr.
Shama är förstås försäkrad och eftersom självrisken betalades när hon var sjuk i julas blir det "bara" 20% vi betalar.
Det är skillnaden i kostnad som jag reagerar över  ??? Veterinären var inte tillgänglig när vi hämtade Shama, men jag tänker kolla upp det. I övrigt gillar jag för en gångs skull de två veterinärerna på kliniken. De är inte lika självgoda och inkompetenta som tidigare vi stött på.
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #80 skrivet: ons 16 jan 2008 21:42:25 »
Han var väl full när han signerade och glömde ett b   ;D  ;D  ;D

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #81 skrivet: tor 17 jan 2008 22:33:57 »
Idag blev det ett brunt pipställ i stengods av Nylund. Jag har tidigare haft ett likadant fast blått som jag bytte bort eftersom jag inte gillade färgen, men detta skall jag behålla.

Köpte dessutom jättesnygga skor (på rea på rean i en skoaffär) för bara 149 kr! Blev gladast för dessa, fast det inte var ett loppisfynd.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #82 skrivet: fre 18 jan 2008 16:09:52 »
Tack Convallaria, det kände jag inte till konstigt nog, måste jag tillägga. Då är ju kannan lite intressant också.

Idag tar vi en skulptur i brons, det är ju fredag och då måste det bli lite extra, eller hur?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #83 skrivet: fre 18 jan 2008 20:26:36 »
Mina fynd idag ligger på en lägre nivå. För 10 kr/st köpte jag - ett runt fat, 16,5 cm i diameter i Gullaskrufs Randi. Köpte även en gammal blomkruka för samma pris.

Jag har lite dille på gamla blomkrukor av vissa modeller - det har väl blivit 50-60 st nu! Och ändå tycker jag inte att någon av dem är så snygg att det är ett självklart val när jag skall bestämma mig för vilken modell som jag skall använda.

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
Dagens loppisfynd
« Svar #84 skrivet: sön 20 jan 2008 20:06:38 »
Härliga färger!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #85 skrivet: mån 21 jan 2008 19:05:05 »
Så var det då dags för dagens fynd. Bland mångfalden så väljer jag ett majolikafat från Rörstrand.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #86 skrivet: mån 21 jan 2008 19:39:02 »
Igår blev det fem spel till Gameboy för några tior. Köpte även en brun kryddburk (4 kryddor) från Rörstrand från 1963 enligt märkningen i botten.

Idag har jag inte varit på loppis för ovanlighetens skull. Pengarna är på upphällningen och man skall äta ända tills på Fredag också. Men jag skall ta med några saker som jag inte skall behålla och sälja till ett par handlare så kan jag gå på loppis igen innan Fredag.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #87 skrivet: mån 21 jan 2008 19:54:46 »
Igår blev det fem spel till Gameboy för några tior. Köpte även en brun kryddburk (4 kryddor) från Rörstrand från 1963 enligt märkningen i botten.

Idag har jag inte varit på loppis för ovanlighetens skull. Pengarna är på upphällningen och man skall äta ända tills på Fredag också. Men jag skall ta med några saker som jag inte skall behålla och sälja till ett par handlare så kan jag gå på loppis igen innan Fredag.

Skulle du sälja flaskorna ???

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #88 skrivet: tis 22 jan 2008 20:50:03 »
Idag tänker jag ta något helt annorlunda från shoppingturen på lunchen nämligen en 1920-talshatt i toppskick. Jag är så glad över fyndet.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #89 skrivet: tis 22 jan 2008 21:35:00 »
Jag var och loppade en sväng med dottern tidigare idag. Gjorde inget direkt fynd, hittade en tavla jag inte tyckte verkade helt borta; med sprucket glasskiva i en ikearam för 1:-. Men något sa mig ändå att det kunde vara värt en krona att få spänningen att ta isär den för det såg inte ut som en direkt ikeabild. Och det var en liten härlig färgkick, en riktig skummis. Vad kan tekniken heta och när kan den vara ifrån?
Pappret på baksidan är gulnat så den är inte ny. En helt oläslig signatur. Det verkar vara någon form av orginal, men i sammet?? Nu blev min bild lite mörk, men jag lägger in den. Mörk kvinna med gul klänning, dock ingen av mina eftersökta singoallor.

Dottern *suck* gjorde ett enligt henne ett jättefynd. Jag drog fram ett par hiskeliga stövlar och frågade om hon inte skulle ha ett par nya? Och hon skrek JOOOOO! De är inte vackra. Jag vänjer mig. Nya stövlar, inte helt mainstream för 80:- är väl ett fynd för vilken flicka som helst i 13.årsåldern som går sin egen väg... japan, she will come some day.