Författare Ämne: Dagens loppisfynd  (läst 219587 gånger)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #105 skrivet: ons 23 jan 2008 21:11:04 »
Suck !!
orättvist här finns inga loppisar som är värda namnet.
Nackdelen med att ha lämnat Göteborg, i Lerum ska det finnas en loppis men bara första lördagen i varje månad.
Finns det nån Loppis i Alingsås , tipsa mig så blir jag glad igen!!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #106 skrivet: ons 23 jan 2008 21:27:41 »
Finns det nån Loppis i Alingsås , tipsa mig så blir jag glad igen!!

I Alingsås finns ju "Vinden". Den har flyttat till något industriområde för något år sedan - förut låg den centralt. Jag känner flera som åker dit ofta och nog har de fyndat där, men du får nog stå i kö i minst en timme om det skall bli några fynd.

Sedan brukar det vara veteranmarknad i parken på somrarna. Och det är inte bara motordelar utan en hel del kuriosaprylar också.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #107 skrivet: ons 23 jan 2008 22:18:14 »
Tack för tipset JJ! Samt även för din sunda åsikt gällande avyttrande av föremål, som tex. en viss svart/vit gammal trasa.jag skulle verkligen ogilla att sälja ett föremål till någon som jag inte tycker om .
Helt klart är det så här i Adas och vår familj att vi känner förtroende samt kan lita på varandra,







Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #108 skrivet: tor 24 jan 2008 21:24:58 »
Idag blev det ett smycke. Lite ovanligt att man hittar smycken i guld nu för tiden på loppis.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #109 skrivet: fre 25 jan 2008 01:48:29 »
Gudars vilken fin Camé. Jag kommer i morgon. Medtager stora plånboken och kraftiga skor med stadig klack. Jag går med dig ut på loiipsrundan i morgon. Förresten, kommer om 4 timmar. Tar husbilen och sover över några veckor så du riktigt får rå om mig. Tänd lampan i sovrummet om du är vaken. Annars campar jag utanför porten. No problems!!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #110 skrivet: fre 25 jan 2008 21:05:32 »
Idag hade jag ner en liten flaska med som ett korsriddarkryss i glaset (pressat) så den gick i kras, unken vätska inuti, nån som har en uppfattning om vad det var?  Prislappen var 20 kr, jag lovade betala, men fick inte betala för det i slutändan

Jag vile ju visa min goda vilja och handlade för 40 i alla fall, kom inte på nåt jag riktigt ville ha annars, snart där igen och bidrar till verksamheten är jag säker.

Ibland kan det vara braatthasaker, som tallrikshållare man kommer hem med (10kr st)

Det andra lägger jag ut under bestick.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #111 skrivet: mån 28 jan 2008 19:27:08 »
Idag är jag jättenöjd. Hittade ett fint silverhalsband i den enklare antikaffär jag brukar besöka på vägen hem från jobbet. Visst är det fint?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #112 skrivet: tis 29 jan 2008 16:53:11 »
Och så hittade jag en liten burk också, har ett motiv av en blomma, kanske en orkide på ovansida, och så känns det nästan som sten?? Är kanske inte retro alls... vet faktiskt inte alls.

Vet att det finns en rosa sten som ser ut ungefär såhär men kan inte komma på vad den heter...

Burken är kall och skulle göra väldigt ont om jag slängde den i huvudet på någon för att uttrycka det millt. Är det inte så man avgör om något är gediget metall eller sten  ;)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #113 skrivet: tis 29 jan 2008 18:21:22 »
kikarbara... jag har haft en tämligen snarlik burk, och den var gjord i alabaster. Har sett dem också i onyx, som ju finns i rosa, fast alla tror att att all onyx är svart... :)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #114 skrivet: tis 29 jan 2008 18:24:10 »
kikarbara... jag har haft en tämligen snarlik burk, och den var gjord i alabaster. Har sett dem också i onyx, som ju finns i rosa, fast alla tror att att all onyx är svart... :)

Vad är det för burk? Skönhetscreme eller dyligt? Vet du mer om den, som när den är från etc?
Hur avgör jag om det nu skulle vara onyx?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #115 skrivet: tis 29 jan 2008 18:30:51 »
Ämnet stil och smak skapat, (det är en flerstegsprocess att dela upp ämnen, så kikis loppisfynd lyftes ut med det andra en stund)
« Senast ändrad: tis 29 jan 2008 18:40:19 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #116 skrivet: tis 29 jan 2008 18:41:58 »
Det blev inget loppisfynd idag... tyvärr. Var i en prylbod som tidigare var billig och bra. Nu har den galningen börjat att ta hutlöst mycket betalt för sina prylar, slutar väl med att han får flytta ur butiken snart... Eller vad sägs om gamla fula bestick med svarta plasthandtag (inte Focus) de var så urblekta och tom det rostfria var helt repigt... han skulle ha 800 spänn för 10 gafflar och lika många skedar och knivar... trist, han lär få stå där med sitt skräp!
Han hade några Lisa L, hundar.... 750 kr styck... trodde knappt mina ögon.
Nä dit åker jag aldrig mer!  :(

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #117 skrivet: tis 29 jan 2008 18:43:06 »
Vad är det för burk? Skönhetscreme eller dyligt? Vet du mer om den, som när den är från etc?
Hur avgör jag om det nu skulle vara onyx?
Tror det är en liten burk för smycken o dyl.
Hur man ser vilken stensort det är vet jag inte!
« Senast ändrad: tis 29 jan 2008 18:45:00 av Domino »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #118 skrivet: tis 29 jan 2008 22:39:14 »
Idag blev det två ljusstakar i jugendstil av någon som heter Oscar och bor i Eskilstuna.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dagens loppisfynd
« Svar #119 skrivet: ons 30 jan 2008 00:19:40 »
Jag tror som Moses att burken är i Onyx. Jag har flera lampfötter i grön Onyx.
Vet inte i hur många färger Onyx finns. Vet någon av er andra det?